عصر بازار

افزایش قیمت دلار هیجانی و زودگذر است

عصر اعتبار- در حالی‌که هیچ دستورالعمل و مصوبه‌ای در خصوص دلار صادر و ابلاغ نشده، چرا باید قیمت دلار بطوری عجیب رو به افزایش باشد؟

افزایش قیمت دلار هیجانی و زودگذر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مسعود دانشمند، عضو اتاق بازرگانی در خصوص تحولات بازار ارز اظهار کرد: در حالی‌که هیچ دستورالعمل و مصوبه‌ای از سوی دولت یا بانک مرکزی در خصوص دلار صادر و ابلاغ نشده، چرا باید قیمت دلار بطوری عجیب رو به افزایش باشد؟

    وی ادامه داد: پاسخ ساده است و دلیل آن، فقط و فقط ریشه هیجانی و روانی دارد. مطمئنا هیجانات کاذب و احساسی بازار ارز که متاثر از درگیری در منطقه است باعث افزایش قیمت دلار شده که این وضعیت نیز کاملا گذرا و موقتی است.

    دانشمند گفت: متاسفانه طی روز‌های اخیر با توجه به بازارسازی دلالان و تصمیمات احساسی مردم، شاهد آن هستیم که مردم در حال فروش سهام و خروج از بورس هستند تا سرمایه خود را تبدیل به دلار کنند. در حالی‌که این اتفاق یک اشتباه بزرگ است و با گذشتن این موج روانی از روی بازار ارز و بورس، بی تردید با انبوهی از مشتریان متضرر و پشیمان در این بازار‌ها مواجه خواهیم شد.

    وی تاکید کرد: این افراد باید بدانند که سیستم عرضه و تقاضای متاثر از هیجانات و التهاب بازار باعث افزایش قیمت دلار شده و گرنه هیچ دلیل دیگری وجود ندارد که ثبات و آرامش چند ماه اخیر در بازار به یکباره دچار تنش و شوک شود.

    این فعال اقتصادی اظهار کرد: معتقدم با توجه به شرایط کنونی، هم دولت و هم بازار و مردم باید با آرامش به قضیه نگاه کنند، چون دلاری که امروز با قیمت 52 هزار تومان خریداری می‌کنند تا یک هفته دیگر به کانال زیر 50 هزار تومان باز خواهد گشت و فقط ضرر و زیان آن برای مردم باقی می‌ماند.

    دانشمند ادامه داد: در نتیجه در بازار هیجانی و ملتهب کنونی نباید هیچ تصمیمی گرفت و فقط باید نشست و نظاره گر بود. روی سخن من بیشتر با افرادی است که تحت تاثیر هیجانات روانی بازار در حال فروختن سهام خود در بورس هستند تا سرمایه شان را به دلار تبدیل کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی