عصر بازار

مدیرعامل بانک رفاه کارگران مطرح کرد:

پرداخت ماهانه ۴۰ هزار فقره وام به بازنشستگان در بانک رفاه

عصر اعتبار- پرداخت تسهیلات به بازنشستگان به صورت الکترونیکی، بدون ضامن و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام و ماهانه ۴۰ هزار فقره وام اعطا می‌شود.

پرداخت ماهانه ۴۰ هزار فقره وام به بازنشستگان در بانک رفاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایبنا، اسماعیل لَله‌گانی؛ مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست خبری امروز (شنبه 22 مهر) گفت: بانک رفاه کارگران با حدود 13 هزار نفر از کارمندان خود در راستای خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه تلاش می‌کند. این بانک 1050 شعبه در سراسر کشور دارد و به 26 میلیون مشتری در 32 میلیون حساب خدمت رسانی می‌کند.
    وی افزود: مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و برنامه محوری از دیگر اقدامات این بانک است. در حوزه سلامت مالی، افزایش سودآوری، افزایش بازدهی و بهره‌وری و کارآمدی نیز اقدامات بسیاری انجام شده است.

    لَله‌گانی در ادامه گفت: بر حسب ضرورت در سال 1400 با مشارکت نخبگان دو استراتژی مهم بانک الکترونیک و بانکداری جامع را پیش بردیم. در حوزه بانکداری الکترونیک با دو رویکرد تسهیل خدمت رسانی و خدمت رسانی غیرحضوری اقداماتی انجام شد. در حال حاضر پرداخت تسهیلات به بازنشستگان به صورت کاملا الکترونیکی، بدون ضامن و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود. 40 هزار فقره تسهیلات بازنشستگان در هر ماه پرداخت می‌شود. در گذشته در هر ماه 40 هزار مراجعه برای پرداخت اقساط به شعب داشتیم، اما اکنون دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و پرداخت اقساط به صورت غیر حضوری ممکن شده است.

    وی با اشاره به اینکه مشتری مداری و فرهنگ مبتنی بر اخلاق مداری و استفاده از فناوری‌های نوین محور‌های مورد توجه بانک رفاه است، اظهار کرد: بانک رفاه در توجه به اقتصاد و معیشت مردم و خدمت‌رسانی به اقشار آسیب پذیر و همچنین کمک به مهار تورم و رشد تولید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اقداماتی را در نظر داشته است.
    مدیرعامل بانک رفاه کارگران در ادامه گفت: برای کمک به مهار تورم باید نقدینگی از سطح جامعه جمع شود و بانک مرکزی نیز سیاست‌های خود را در این راستا در نظر گرفته است. این اقدام منجر می‌شود که رشد تولید با مشکلاتی مواجه شود و برای حل این مسئله باید به تامین مالی بخش تولید توجه شود. بانک رفاه ابزار انتشار اوراق گواهی سپرده خاص را برای تامین مالی بخش تولید در نظر گرفته است. این بانک در این حوزه جزو اولین‌ها است و 50 هزار میلیارد تومان پرونده در این حوزه در دست اقدام بانک رفاه است.

    وی افزود: از این تعداد 8 هزار پرونده کامل شده و به بانک مرکزی ارسال شده و مابقی در حال ارسال است. این اوراق منابع خرد سرگردان سطح جامعه را جمع کرده و به صورت هدفمند به واحد‌های تولیدی منتقل می‌کند.

    لَله‌گانی در ادامه گفت: اعلام شده که افرادی که پروژه قابل اجرایی دارند می‌توانند در قالب این اوراق طرح خود را تامین مالی کنند. در این طرح خریداران اوراق از سود و زیان واقعی بهره‌مند می‌شوند و بنابراین نرخ سود قطعی تعیین نمی‌شود و تنها سود علی‌الحسابی در ابتدا تعیین می‌شود و سپس با تعیین نرخ بازده واقعی، سود قطعی پرداخت می‌شود. از کل سود این طرح‌ها 2 درصد کارمزد بانک و مابقی در اختیار خریداران اوراق قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه این پروژه‌ها از منظر توجیه و بازدهی به طور دقیقی بررسی می‌شوند، اغلب طرح‌ها سوددهی خوبی دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی