عصر بازار

اتحادیه اروپا ممنوعیت خرید الماس روسیه را در بسته ۱۲ تحریم‌ها می‌گنجاند

عصر اعتبار- یک دیپلمات اروپایی فاش کرد که ممنوعیت خرید الماس روسیه در دوازدهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو گنجانده خواهد شد.

اتحادیه اروپا ممنوعیت خرید الماس روسیه را در بسته ۱۲ تحریم‌ها می‌گنجاند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پایگاه اینترنتی ای‌یوآبزرور EUObserver به نقل از یک دیپلمات اروپایی گزارش داد که الماس روسیه در دوازدهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو گنجانده خواهد شد.

    این دیپلمات گفت: این سیستم (تحریمی) از چند هفته پیش آماده شده است و اکنون آنچه که ما منتظر آن هستیم بیانیه نهایی گروه 7 است تا آن را در قالب کلمات بیان کنیم و اراده این گروه برای همکاری با این سیستم را تایید کنیم.

    به گفته این پایگاه اینترنتی، ممنوعیت گروه 7 و پروتکل‌های مربوط به قابلیت ردیابی آن توسط کمیسیون اروپا با همکاری بلژیک که بزرگترین مرکز تجارت الماس جهان در شهر آنتورپ این کشور قرار دارد، ایجاد شده است.

    به گزارش ای‌یوآبزرور، مذاکرات پشت درهای بسته درباره بسته جدید تحریم‌های ضد روسیه اتحادیه اروپا در آخر هفته یا هفته آینده آغاز خواهد شد.

    در این مذاکرات همچنین قرار است در مورد استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای اوکراین بحث و گفتگو شود.

    بر اساس این گزارش، طرفین همچنین پیشنهادهای لیتوانی و لهستان را برای اعمال محدودیت علیه خدمات فناوری اطلاعات، گاز طبیعی مایع، اورانیوم و فولاد روسیه و همچنین گنجاندن شرکت دولتی روس اتم در فهرست تحریم ها بررسی خواهند کرد. استونی بر تحریم کامل تجاری روسیه اصرار دارد.

    پیش از این، رسانه های اروپایی و آمریکایی گزارش داده بودند که کشورهای گروه 7 در حال کار بر روی مکانیزمی برای ردیابی مبدأ الماس‌ها از طریق ترکیب شیمیایی آنها هستند؛ مکانیزمی که امکان شناسایی الماس‌های استخراج شده در روسیه و محدود کردن واردات آنها را بر اساس این اصل فراهم می کند، حتی اگر آنها در کشورهای دیگر مانند هند برش خرده باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی