عصر بازار

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

مشکل «ضمانت» وام اشتغال حل می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: متقاضیان تسهیلات خوداشتغالی در ارائه وثیقه به بانک‌ها دچار مشکلاتی هستند که تشکیل صندوق تضمین اشتغال توسط مجلس شورای اسلامی اقدام مناسبی در این راستا بود تا کسی برای ارائه «ضمانت» دچار مشکل نشود.

مشکل «ضمانت» وام اشتغال حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید مرتضی بختیاری در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی که از سوی بانک‌های عامل و کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مغضوبات بحث تکدی‌گری است که باید در جامعه اسلامی مضموم باشد. تکدی‌گری با فقیر بودن تفاوت دارد که باید نوکر فقرا باشیم.

    وی اضافه کرد: فلسفه تاسیس کمیته امداد براساس فرمایش امام خمینی (ره) در سال 1366 بحث شکوفایی استعدادها و مدد برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه است. رهبر معظم انقلاب نیز طی سال‌های گذشته تاکیداتی در خصوص توانمندسازی داشته‌اند و به ویژه به بنده تاکید کردند این موضوع با عنایت و رعایت تکریم افراد در صدر برنامه‌های کمیته امداد باشد.

    بختیاری با بیان این‌که بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی کارهای بزرگی انجام داده‌اند و به راستی یاور اشتغال هستند، تصریح کرد: در سال گذشته 86 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مربوط به کمیته امداد جذب شد که در مواردی بانک‌ها به 106 درصد از تعهدات خود عمل کردند.

    رئیس کمیته امداد اظهار کرد: در حال حاضر تولیدات مددجویان کمیته امداد در بازار قابل رقابت با بخش خصوصی است.

    وی با اشاره به برگزاری 5000 جشن خودکفایی در زاهدان طی روزهای اخیر بیان کرد: این افراد از بانک‌ها پول گرفتند دست روی زانوی خود گذاشتند و اراده کردند هم‌اکنون نیز بعضی از این افراد 30 نفر را در مجموعه خود مشغول به کار کردند و در مواردی دو تا سه و حتی پنج یتیم را در دامن خود پرورش می‌دهند.

    بختیاری با اشاره به صندوق اشتغال کمیته امداد گفت: بعضا متقاضیان در ارائه وثیقه به بانک‌ها دچار مشکلاتی هستند که تشکیل صندوق تضمین اشتغال توسط مجلس شورای اسلامی اقدام مناسبی در این راستا بود تا کسی برای ارائه ضمانت دچار مشکل نشود.

    رئیس کمیته امداد خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) 250 هزار اشتغال ایجاد کرد که بیش از 92 درصد تسهیلات خود اشتغالی به هدف رسید و البته پایداری اشتغال هم مهم است.

    وی با اشاره به تسهیلات 150 میلیون تومانی قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان گفت: این رقم کافی نیست و ما درخواست داریم حداقل به 200 میلیون تومان برسد. امسال در پرداخت وام اشتغال تا حدودی عقب هستیم. استدعای من از نظام بانکی این است که در کنار وام ازدواج و فرزندآوری به موضوع تسهیلات اشتغال‌زایی هم توجه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو