عصر بازار

توپ رفع «خود تحریمی» در زمین دولت رئیسی

چراغ سبز دو عضو مجمع تشخیص برای پیوستن به «اف ای تی اف»

عصر اعتبار- محمدرضا باهنر و سیدمحمد صدر، دو عضو اصولگرا و اصلاح طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام از جدیدترین سرنوشت لوایحی که همچنان کان لم یکن باقی مانده است، گفتند.

چراغ سبز دو عضو مجمع تشخیص برای پیوستن به «اف ای تی اف»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، کشورمان از سال 1398 به دلیل عدم اجرای کامل توصیه‌های FATF در فهرست سیاه این گروه قرار گرفته است. این امر موجب شده است که ایران با مشکلات متعددی در روابط مالی و تجاری خود با سایر کشورها مواجه شود.

    بانک‌ها و موسسات مالی سایر کشورها به دلیل نگرانی از تحریم‌های بین‌المللی، از انجام معاملات با ایران خودداری می‌کنند. این امر موجب شده است که ایران با مشکلات متعددی در زمینه‌های واردات، صادرات، نقل و انتقال پول و سرمایه‌گذاری خارجی مواجه شود.تحریم‌های بین‌المللی موجب شده است که ایران در اجرای برخی از توصیه‌های FATF با مشکلات متعددی مواجه شود.

    محمدرضا باهنر و سیدمحمد صدر، دو عضو اصولگرا و اصلاح طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات مهمی درباره لوایح FATF مطرح کردند. لوایحی که همچنان کان لم یکن باقی مانده است اما طی روزهای اخیر زمزمه هایی درباره موافقت دولت و احتمال به سرانجام رسیدن FATF به گوش می‌رسد.

    باهنر و صدر، داشتند تاکید داشتند، اگر رئیسی به طور رسمی از اعضای مجمع بخواهد که این لوایح تصویب شود، نظر اعضای مجمع تشخیص هم تغییر می‌کند.

    باهنر: اگر دولت رسما اعلام کند به تصویب FATF نیاز قطعی دارد، نظر اعضا تغییر می کند

    محمدرضا باهنر با اشاره به بلاتکلیفی پرونده FATF در مجمع تشخیص، اظهار کرد: اگر دولت در عمل احساس می‌کند که به تصویب FATF نیاز قطعی دارد، این موضع را در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کند زیرا می‌تواند در نظر اعضای مجمع تاثیر بگذارد، اگر الان در جلسه مجمع رای گیری شود تصویب آن رای نمی آورد اما اگر دولت با نظر مثبت بیاید، ممکن است نظر تعدادی اعضا عوض شود.

    محمد صدر: اگر رئیسی از تصویب FATF دفاع کند، مجمع همکاری می کند

    سیدمحمد صدر هم در این باره به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: مدت هاست که موضوع FATF در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده است، اما من شخصا در رابطه با این موضوع همچنین برجام با آقای رئیسی صحبت کردم و گفتم که اگر این دو مسئله حل نشود نمی توانید اقتصاد کشور را راه بیندازید که به تبع مشکلات اقتصادی بیشتر می شود و فشار بیشتری به مردم می آید، از سویی بار آن به دوش شما میفتد که رئیس جمهور هستید.

    وی با اشاره به پاسخ ابراهیم رئیسی به این اظهارات، تصریح کرد: من حس می کنم ایشان هم این نظرات را قبول دارد و گفتند آن زمان که مذاکرات احیای برجام مطرح بود، اعلام کردم طوری مذاکره کنید تا نتیجه بخش باشد و مذاکره برای مذاکره نمی خواهیم. اما به هرحال در عمل اینطور نشده است.

    این فعال سیاسی با بیان اینکه فکر می کنم فاصله ای بین ذهن و عمل و وجود دارد، افزود: آقای رئیسی در گذشته موافق تصویب FATF نبود اما اگر ایشان اکنون به عنوان رئیس جمهور به طور رسمی از تصویب آن دفاع و اعلام کند که چه مشکلاتی به عنوان رئیس دولت دارد، من هم فکر می کنم این موضع گیری سبب همکاری اعضای مجمع می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو