عصر بازار

معاون وزیر کار:

تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه کشاورزان و عشایر به ۲ میلیون نفر رسید

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: پیش از دولت سیزدهم تعداد بیمه شدگان این صندوق یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که اکنون به ۲ میلیون نفر رسیده است.

تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه کشاورزان و عشایر به ۲ میلیون نفر رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بیت الله برقراری در نشست مشترک با استاندار، معاونان، فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، بخشداران، شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران استان البرز افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این قابلیت را دارد که علاوه بر حمایت، درآمدزایی نیز داشته باشد.

    وی ادامه داد: توسعه نظام‌های بیمه ای، متضمن پاسخگویی به نیازهای انسانی، رفاهی، مادی و معنوی جامعه است و گسترش بیمه در کشورهای توسعه یافته زمینه استقلال اقتصادی و کمک های غیر مستقیم دولت را فراهم کرده از این رو درصدد پیاده سازی چنین نظامی هستیم.

    برقراری افزود: بیمه اجتماعی در لایه های مختلف دولتی، مشارکتی و افزایش سهم جامعه، به شکل های مختلف خدمات ارایه می دهد.

    وی با بیان اینکه عزت نفس و کرامت انسانی از طریق حمایت های بیمه ای محقق می‌شود، گفت: ضرورت گسترش فرهنگ بیمه ای بیش از پیش حس می شود بنابراین با ترویج این فرهنگ مردم آگاه‌تر شده و استقبال بیشتری می کنند.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور افزود: کشاورزان، روستاییان و عشایر که مولد کشور هستند قبل از انقلاب بیمه نبودند اما اکنون براساس قانون، دولت مکلف شد که این اقشار را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

    برقراری گفت: از مصادیق عدالت اجتماعی که از مفاهیم اصلی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و در گام دوم انقلاب طبق منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مورد تاکید است، گسترش چتر بیمه اجتماعی است.

    وی با تاکید بر اینکه این صندوق همانند بیمه تامین اجتماعی خدمات ارایه می دهد، افزود: پیش از دولت سیزدهم تعداد بیمه شدگان این صندوق یک میلیون و 300 هزار نفر بود که اکنون به 2 میلیون نفر رسیده است.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بانوانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند نیز به صورت رایگان تحت پوشش این صندوق بیمه ای قرار می گیرند.

    وی با بیان اینکه در گذشته به سطوح درآمدی این صندوق توجه نمی شد، افزود: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال‌های 1401 و 1402 حدود 60 درصد ارتقا یافته و به واسطه این امر 43 درصد درآمد مستمری بگیران افزایش پیدا کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو