عصر بازار

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی مطرح کرد؛

تسهیل اعتبارسنجی به کمک بانکداری هوشمند

عصر اعتبار- رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: بانکداری هوشمند فرایند‌های اعتبارسنجی مشتریان را تسهیل می‌کند.

تسهیل اعتبارسنجی به کمک بانکداری هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، پیمان قربانی؛ رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بیان کرد: استقبال از همایش نسبت به سال قبل افزایش داشته و حجم مقالات نیز بیشتر شده که این موضوع نشان می‌دهد صنعت بانکداری الکترونیک رو به رشد است.

    وی افزود: در عصر داده آن چیزی که بانکداری نوین را از نسل‌های پیشین متمایز می‌کند قابلیت خلق ارزش از طیف گسترده‌ای از داده‌های ساختار یافته و ساختار نیافته است. علی‌رغم پیشرفت‌های جدی صنعت بانکی در بانکداری دیجیتال هنوز تا استقلال کامل داده محور فاصله زیادی وجود دارد.

    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تأکید کرد: امروزه بانک‌ها به حجم بالایی از داده‌های مشتریان دسترسی دارند که منبع مهمی برای خلق ارزش است. در سال‌های اخیر موسسات مالی برای بهبود تجربه مشتری در کانال‌های مختلف ارائه خدمات بانکی اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه دیجیتال کردند، با این وجود بانک‌ها به عنوان بازیگران سنتی این صنعت از رقبای خود در شناسایی و تبیین رفتار مردم جا ماندند که این مسئله در شکاف میان انتظارات مشتریان با خدمات ارائه شده بانکی مشهود است.

    قربانی یادآور شد: تحقق بانکداری هوشمند نیازمند تحقق سه مورد است که شامل ارتباط با مشتری، امور داخلی بانک و تنظیم گری و نظارت بانکی است. بانکداری هوشمند علاوه بر تاکید بر بازآفرینی ارتباط با مشتری باعث ایجاد تحولی اساسی در لایه داخلی بانک نیز می‌شود.

    وی اظهار داشت: فناوری هوش مصنوعی در بانکداری داده محور تمامی امور را تحت تحولات بنیادین قرار می‌دهد. در فرایند‌های اعتبارسنجی نیز در بانکداری هوشمند تسهیل دسترسی به مشتریان فراهم می‌شود.

    وی افزود: دارایی‌های منجمد یکی از مشکلاتی است که الان بانکداری ما با آن روبه رو است که انشالله بانکداری هوشمند می‌تواند به این معضل کمک کند؛ ضمن اینکه جلوی فعالیت‌های کلاهبرداری و مشکوک نیز گرفته می‌شود.

    وی با بیان اینکه گذار به بانکداری هوشمند در 4 محور مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: بانکداری الکترونیک در سال‌های اخیر و دهه‌های گذشته تحول و رشد چشمگیری داشته است و اکنون در حال گذار از بانکداری الکترونیکی به بانکداری هوشمند هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو