عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

رشد ۴ درصدی اقتصاد پس از یک دهه رکود

در یک سال ۹۰۷ هزار شغل ایجاد کردیم

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه فاز دوم طرح رشد اشتغال وزارتخانه و اپراتور رایتل از ایجاد ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص در بازه زمانی بهار ۱۴۰۱ تا بهار ۱۴۰۲ گفت، وی همچنین از رشد ۴ درصدی اقتصاد کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

رشد ۴ درصدی اقتصاد پس از یک دهه رکود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه فاز دوم طرح رصد و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شرکت خدمات ارتباطی رایتل امروز در محل این شرکت با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

    سید صولت مرتضوی در این نشست گفت: نبرد امروز حاکم بر جهان نبرد رسانه‌ای است و شبکه‌های مخابراتی مهم‌ترین زیرساخت این نبرد هستند، بنابراین تقویت این شبکه‌ها می‌تواند امکان برد را در این نبرد افزایش دهد.

    وی افزود: اشتغال، محور رشد اقتصادی و قوام‌بخش زندگی است و برای هر مرد و زنی شغل او مدال افتخارش است. در همین راستا کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال از بدو دولت سیزدهم در برنامه‌های دولت بوده و آیت‌الله رئیسی در بدو ورود ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را مطرح و آن را اجرا کردند.

    مرتضوی ادامه داد: همکاری تنگاتنگ میان شرکت رایتل و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای همین توجه ویژه دولت به امر اشتغالزایی منعقد می‌شود.

    وزیر کار در ادامه خبر داد: از بهار سال گذشته تا بهار سال جاری 907 هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شده و پس از یک دهه رکود اقتصادی کشور 3.5 تا 4 درصد رشد اقتصادی را در دولت سیزدهم تجربه کرد.

    وی بسترسازی برای اشتغال را از حقوق اساسی و تضمین‌شده آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی منابع مختلفی برای این تحقق این امر تعیین کردند.

    امکان رصد وضعیت اشتغال فراهم است

    محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه نیز در مراسم امضای تفاهم نامه فاز دوم طرح رصد و اشتغال وزارت کار و شرکت رایتل گفت: از خرداد 1401 با همکاری رایتل به عنوان اپراتور اشتغال کشور مرکز تماس اشتغال راه‌اندازی شد. امروز نیز تفاهم‌نامه فاز دوم این طرح امضا می‌شود.

    وی افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه کسب‌و‌کارهاست و 600 هزار تماس در این باره گرفته شده است.

    کریمی همچنین اظهار کرد: همه استان‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند وضعیت اشتغال خود را در این طرح رصد کنند.

    رایتل اپراتور اشتغال کشور می‌شود

    حسین ملازاده، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل نیز در این نشست از برنامه رایتل برای تبدیل شدن به زیست‌بوم اشتغال خبر داد و گفت: رایتل بنا دارد به عنوان اپراتور اشتغال کشور ظاهر شود.

    به گفته ملازاده تولید کلان‌داده‌ها و کمک به معیشت مردم از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح است.

    وی  پیش‌بینی کرد با اجرای این طرح 1500 فرصت شغلی در فاز دوم و در طول یک سال ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی