عصر بازار

بیماران خاص، چگونه از کمک هزینه‌های بیمه سلامت استفاده کنند؟

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص روش و چگونگی نشان‌دار کردن بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص توضیح داد.

بیماران خاص، چگونه از کمک هزینه‌های بیمه سلامت استفاده کنند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به این سؤال که بیماران خاص چگونه خود را نشان‌دار کنند، گفت: بیماران برای درخواست ثبت نشان می‌توانند وارد سامانه شهروندی به نشانه http://bimehsalamatiranian.ir شوند. در صورتی که بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه‌های وزارت بهداشت «RDA» ثبت می‌شوند و بیمار در آن سامانه‌ها دارای پرونده باشد، نشان به صورت خودکار به فرد منتسب می‌شود.

    وی در ادامه بیان کرد: لیست بیمارهایی که در سامانه RDA وزارت بهداشت وجود دارند و از طریق سامانه شهروندی به بیمار منتسب می‌شوند، شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌.اس، سیستیک فیبروزیس، بال پروانه‌ای یا E.B، اس‌.ام‌.ای و اوتیسم است.

    ناصحی در خصوص روند ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت توضیح داد: بدیهی است جهت انتساب نشان از مسیر ذکر شده، بیمار باید ابتدا در سامانه‌های مرتبط با نشان‌دار شدن از طرف وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده باشد. این ثبت‌نام مطابق با دستورالعمل‌های وزارت در سامانه‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره بیماری‌هایی که در حال حاضر امکان ثبت و نشان‌دار شدن ندارند، گفت: برای بیماری‌هایی که در حال حاضر امکان ثبت و نشان‌دار کردن در سامانه‌های ریجستری وجود ندارد، تا زمان ایجاد امکان ریجستری از سامانه‌های وزارت بهداشت، ثبت‌نشان باید در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت صورت گیرد.

    وی درباره  نحوه ثبت نشان در سامانه نشان بیمه سلامت عنوان کرد: بیماران پس از مراجعه به اداره‌کل بیمار سلامت یا ناظر بیمه مستقر در بیمارستان و مراکز درمانی از طریق این سامانه نشان‌دار می‌شوند. همچنین با ثبت درخواست در سامانه شهروندی ادارات کل بیمه سلامت، پس از تماس با بیمار و اخذ مدارک مرتبط، نشان را به بیمار منتسب می‌کنند.

    ناصحی در آخر در خصوص ثبت نشان بیماران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی گفت: انتساب نشان برای بیماران تأمین اجتماعی طبق فرآیندهای آن سازمان و با ثبت درخواست حمایت در سامانه‌های آن انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی