عصر بازار

فروش سهام ایران صحت ندارد

همکاری ایران و عربستان در بانک توسعه اسلامی

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد درباره طرح موضوعاتی مبنی بر تقاضای ایران برای فروش سهام خود در بانک توسعه اسلامی تاکید کرد: چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد و اتفاقا مصوبه ۶ ماه گذشته مجلس این بود که در دور ششم افزایش سرمایه در بانک توسعه اسلامی، مشارکت داشته باشیم. در حال حاضر ٩ درصد سهام بانک توسعه اسلامی در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

همکاری ایران و عربستان در بانک توسعه اسلامی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی فکری، معاون وزیر اقتصاد، درباره همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان پس از توافقات اخیر و میزان استقبال سرمایه‌گذاران عربستان از ورود به بازار ایران و تغییر روند تجارت دو کشور اظهار داشت: تغییرات اینچنینی برای کشورهایی که برای مدت زمان طولانی با یکدیگر قطع رابطه داشتند به تدریج رخ می‌دهد اما در حال حاضر مهمترین حوزه تعاملی که بین ایران و عربستان توسعه پیدا کرده، در حوزه بانک توسعه اسلامی است.

    وی درباره نحوه توسعه همکاری ایران و عربستان در بانک توسعه اسلامی گفت: عربستان بزرگترین سهامدار بانک توسعه اسلامی و ایران هم سومین سهامدار بانک توسعه اسلامی است. خوشبختانه با تغییر شرایط سیاسی دو کشور تحولات مثبتی هم در روابط ایران با این بانک رخ داده و این اقدام از این جهت مهم است که این بانک پایه همکاری پروژه‌ای و سرمایه گذاری بین ایران و عربستان و مجموع کشورهای اسلامی محسوب می‌شود.

    رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: هم عربستان عضو هیات مدیریت این بانک است و هم ایران و پروژه‌های مشترک در این هیات مدیره این بانک تعیین و تکلیف می‌شوند و این نشست در حال حاضر در جده در حال برگزاری است.

    فکری درباره طرح موضوعاتی مبنی بر تقاضای ایران برای فروش سهام خود در بانک توسعه اسلامی تاکید کرد: چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد و اتفاقا  مصوبه 6 ماه گذشته مجلس این بود که در دور ششم افزایش سرمایه در بانک توسعه اسلامی مشارکت داشته باشیم و در حال حاضر ٩ درصد سهام بانک توسعه اسلامی در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی