عصر بازار

رئیس پلیس فتا فراجا:

تهران بیشترین و کیش کمترین جرائم سایبری را دارند

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا فراجا با بیان اینکه تهران بیشترین و کیش کمترین جرائم سایبری را دارند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۳۴ متهم سایبری دستگیر شدند.

تهران بیشترین و کیش کمترین جرائم سایبری را دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سیتنا، سردار وحید مجید با اشاره به عملکرد هشت ماهه پلیس فتا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 100 پرونده در حوزه‌های مختلف سایبری بررسی و کشف شد.

    وی افزود: 86.4 درصد از این پرونده‌های پلیس فتا به ترتیب مربوط به جرایم کلاهبرداری سایبری، برداشت‌های غیرمجاز دسترسی‌های غیرمجاز و مزاحمت‌های سایبری (به ترتیب) بوده است.

    رئیس پلیس فتا بیان کرد: در حوزه اسکیمینگ به 46 پرونده کثیرالشاکی رسیدگی شد که 79 متهم در این زمینه دستگیر شدند.

    مجید ادامه داد: همچنین در حوزه برداشت‌های اینترنتی به 46 پرونده کثیرالشاکی رسیدگی شد که در این حوزه 125 متهم شناسایی و دستگیر شدند.

    وی اضافه کرد: به 182 پرونده کلاهبرداری اینترنتی رسیدگی شد که 330 متهم هم در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.

    رئیس پلیس فتا با اشاره به شهر‌هایی که بیشترین جرائم سایبری در آن رخ می‌دهد، گفت: 19 درصد جرایم سایبری در تهران بزرگ، 10 درصد در خراسان رضوی، 9 درصد در اصفهان، شش درصد در فارس و پنج درصد در خوزستان رخ می‌دهد.

    مجید با اشاره به شهر‌هایی که کمترین جرائم سایبری در آن‌ها رخ می‌دهد، گفت: در کیش، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، خراسان جنوبی و قزوین کمترین وقوعات سایبری را داشتیم.

    وی با اشاره به حمایت‌های پلیس فتا از کسب و کار‌های اینترنتی بیان کرد: در زمینه حمایت از کسب وکار‌های اینترنتی نظارت‌هایی را بر عملکرد آن‌ها داریم و این کسب و کار‌ها را در حملات سایبری حمایت می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی