عصر بازار

اقتصاد انگلیس کوچک شد

عصر اعتبار- بر اساس داده‌هایی که دفتر آمار ملی انگلیس منتشر کرد، اقتصاد این کشور بر اساس مقایسه ماهانه برای اولین بار از ژوئیه کوچک شد و تولید ناخالص داخلی آن طی ماه اکتبر ۰.۳ درصد کاهش یافت.

اقتصاد انگلیس کوچک شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بر اساس داده‌هایی که دفتر آمار ملی انگلیس در روز چهارشنبه منتشر کرد، اقتصاد این کشور بر اساس مقایسه ماهانه برای اولین بار از ژوئیه کوچک شد و تولید ناخالص داخلی آن طی ماه اکتبر 0.3 درصد کاهش یافت.

    این کاهش پس از افزایش 0.2 درصدی در ماه سپتامبر رخ می دهد. بخش‌های خدمات، تولید صنعتی و ساخت و ساز همگی نتایج ضعیف‌تر از حد انتظار را ثبت کردند.

    این سه بخش که مجموعاً برای اولین بار در پنج ماه گذشته کاهش یافته بودند، به دلیل سهم خود در اقتصاد انگلیس، محرک اصلی کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور بودند.

    به ویژه، بخش تولید و ساخت و ساز به ترتیب 1.1 درصد و 0.5 درصد در اکتبر کاهش یافت، در حالی که بخش خدمات که بیشترین سهم را در اقتصاد انگلیس دارد، 0.2 درصد شاهد کاهش بود.

    قسمتی از خدمات که ارتباط مسقیم با مصرف‌کننده دارد، کاهش 0.1 درصدی را تجربه کرد و موجب شد فعالیت این بخش 5 درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری باشد. بیشترین سهم منفی مربوط به سایر فعالیت‌های خدمات شخصی بود که 2.3 درصد کاهش یافت.

    این داده ها درست قبل از آخرین نشست بانک مرکزی انگلیس در سال جاری میلادی که برای تعیین نرخ بهره تشکیل شد، منتشر شده است.

    روز پنج‌شنبه، این نشست برگزار شد و نرخ بهره انگلیس بدون تغییر در بالاترین سطح 15 سال گذشته یعنی 5.25 درصد اعلام شد.

    پوند انگلیس در روز چهارشنبه پس از انتشار آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی این کشور حدود 0.3 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به 1.25 دلار رسید، چرا که معامله گران پیش بینی می‌کنند که بانک مرکزی انگیلس در سال 2024 به کاهش نرخ بهره روی خواهد آورد.

    طی چند سال گذشته، خانوارها و مشاغل انگلیسی به دلیل بحران هزینه زندگی تحت فشارهای فزاینده‌ای قرار داشته‌اند، و این در حالی است که احتمال رکود اقتصادی در این کشور افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش، ارقام روز چهارشنبه چالش‌هایی را که لندن در حال حاضر برای تقویت اقتصاد با وجود نرخ‌های بهره بالا و فشار تورم بر درآمد قابل تصرف خانوارها با آن مواجه است، آشکار کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو