عصر بازار

مدیرعامل گروه مالی شهر اعلام کرد؛

خروج بانک‌ها از دارایی‌های منجمد با صندوق‌های املاک و مستغلات

عصر اعتبار- مدیرعامل گروه مالی شهر اعلام کرد: راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات ابزاری کارآمد برای خروج بانک‌ها از دارایی‌های منجمد است

خروج بانک‌ها از دارایی‌های منجمد با صندوق‌های املاک و مستغلات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، علی بیگ زاده در خصوص پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات شبکه بانکی کشور با اشاره به اینکه این صندوق از نوع صندوق‌های REIT است که در دنیا معروف‌ هستند، گفت: در بازار سرمایه ایران هم صندوق «امین شهر یکم» سومین صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه و اولین صندوق املاک و مستغلات شبکه بانکی کشور است.

    وی راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات را ابزاری کارآمد برای خروج بانک‌ها از دارایی‌های منجمد دانست و گفت: سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها عمدتا مردم علاقه‌مند به دارایی‌های ثابت و ملک هستند.

    به گفته بیگ زاده سرمایه‌گذاران صندوق‌های املاک و مستغلات می‌توانند علاوه بر منافع حاصل از اجاره‌داری، از ارزش‌افزوده ملک پس از فروش نیز بهره‌مند شوند.

    سرمایه‌گذاران هدف

    وی این صندوق‌ها را مناسب سرمایه‌گذارانی دانست که با سرمایه‌های اندک قصد حضور در بازار املاک و مستغلات را دارند و تأکید کرد: صندوق «امین شهر یکم» مرتبط به بانک شهر است و ملکی با ارزش کارشناسی 1690 میلیارد تومان در آن قرار دارد.

    وی در پایان تأکید کرد: طی پذیره‌نویسی این صندوق که از طریق فرابورس انجام می‌شود، واحدهای هزار تومانی برای عموم مردم عرضه می‌شود که پیش‌بینی استقبال خوب از این پذیره‌نویسی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی