عصر بازار

در سال ۱۴۰۱ محقق شد

وصول هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از پزشکان مشغول در مراکز درمانی

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل ۱۰ درصد کسر شده حق الزحمه پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی واریز شده است.

وصول هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از پزشکان مشغول در مراکز درمانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، شاهین مستوفی در خصوص اخذ مالیات از پزشکان گفت: پزشکان در هر مرکز درمانی که کار می‌کنند هر مبلغی که آن مرکز درمانی بابت حق الزحمه پرداخت می‌کنند 10 درصد آن به عنوان مالیات اخذ می‌شود و البته این مبالغ به عنوان علی الحساب مالیاتی آن پزشک برای آن سال منظور می‌شود که این عدد در سال 1401 به عدد 1800 میلیارد تومان رسید.

    وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به اطلاعات و آماری که ما داریم پزشکان بیشترین میزان مالیات را در بین مشاغل به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کنند.
    مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی درباره میزان متوسط مالیات دریافتی پزشکان گفت: متوسط مالیات پرداختی پزشکان در سال 1401 بیشتراز سایر مشاغل و بالغ بر 43 میلیون تومان بود که این عدد برای سایر مشاغل متوسط زیر 20 میلیون تومان است.

    فرار مالیاتی پزشکان همچنان رصد می‌شود

    مستوفی ادامه داد: متاسفانه در بین پزشکان هم فرار مالیاتی و دریافت وجوه خارج از کارت خوان به صورت نقد یا دریافت سکه و حتی رمز ارز هم وجود دارد که اقدامات لازم برای جلوگیری از این موضوع از طریق دفترمبارزه با پولشویی سازمان امور مالیاتی در حال انجام است.

    مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: به محض آنکه اطلاعاتی از سامانه سیستمی در اختیار ما قرار گیرد یا بازرسان سازمان مالیات که به صورت نامحسوس در اجرای قانون بودجه به پزشکان مراجعه می‌کنند، شواهدی مبنی بر فرار مالیاتی به سازمان ارائه دهند، با این پزشکان برخورد خواهد شد و مطالبه مالیات مطابق آنچه مستند به اطلاعات در اختیار سازمان قرار می‌گیرد، اقدام خواهد شد.

    این مقام مسوول در سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: انتظار از پزشکان محترم به واسطه اینکه قشر فرهیخته جامعه هستند این هست که فرار مالیاتی کمتری داشته باشند یا اساسا فرار مالیاتی نداشته باشند. در این مقطع به واسطه اینکه مردم زمانی که درد و بیماری دارند به پزشکان مراجعه دارند و انتظار این است که پزشکان عزیز ما به جای اینکه بحث کارت به کارت کردن یا وجوه دریافتی مازاد را طلب کنند اول به فکر درمان باشند و از این حیث بحث فرار مالیاتی در بین پزشکان موضوعیت بیشتری پیدا می‌کند.

    مستوفی درباره چگونگی محاسبه مالیات برای پزشکان گفت: پزشکان نیز همانند سایر مشاغل برای عملکرد سال 1401 تا 39 میلیون و 600 هزار تومان معاف از مالیات هستند و نسبت به مازاد آن تا 200 میلیون تومان 15 درصد، از 200 تا 400 میلیون 20 درصد و مازاد 400 میلیون 25 درصد شامل مالیات می‌شود. البته سود فعالیت پس از کسر هزینه‌ها مورد نظر است.

    مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی در پایان تاکید کرد: سال گذشته با توجه به اینکه الگوریتم‌های مالی و بانکی تغییر کرد و حساب‌های دو و سه مشاغل کنترل شد اجازه داده نشد برخی افراد که فقط فکر می‌کردند فقط دستگاه‌های کارت خوان چک می‌شود، فرار مالیاتی از این محل داشته باشند و از این جهت میزان مالیات دریافتی افزایش داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو