عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

طبق اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان، مشمولان یارانه مشخص می‌شوند

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس اطلاعات جدیدی که پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان از کسی به دست می‌آورد ممکن است افرادی که قبلا یارانه می‌گرفتند با اطلاعات جدید مشمول نباشند.

طبق اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان، مشمولان یارانه مشخص می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، داود منظور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال کم شدن تعداد یارانه‌بگیران اظهار کرد: پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان قطعا بروزرسانی می‌شود و متناسب با آن ممکن است برخی از افراد جابجا شوند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد یارانه‌بگیران کم خواهد شد؟ گفت: الان اراده‌ای در دولت برای کاهش تعداد یارانه‌بگیران وجود ندارد. ما منابع را پیش‌بینی کرده‌ایم اما طبیعی است اگر بر اساس اطلاعات جدیدی که پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان از کسی به دست می‌آورد ممکن است افرادی که قبلا یارانه می‌گرفتند با اطلاعات جدید مشمول نباشند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که در آخرین جلسه شورای قیمت‌گذاری قیمت محصولات کشاورزی تعیین شد آیا شما با قیمت تعیین‌شده مخالف بوده‌اید و گفته‌اید که سازمان حمایت باید در این مورد نظر نهایی را بدهد، اظهار کرد: برای تعیین قیمت تضمینی چهار روش در قانون پیش‌بینی شده است. یک روش، قیمت تمام‌شده تولید است. در این روش باید مرجع رسیدگی به قیمت تمام‌شده مشخص باشد. شاید ما ادعا کنیم که قیمت تمام‌شده عدد مشخصی است ولی به هر حال باید به مرجع مربوطه که طبق قانون سازمان حمایت از مصرف‌کننده است، برود و آنها باید بررسی و قیمت تمام‌شده را تایید کنند.

    وی اضافه کرد: روش تعیین قیمت فقط قیمت تمام‌شده نیست و سه روش دیگر هم وجود دارد و بر اساس آن سه روش دیگر، عملا این کمیسیون قیمت‌گذاری می‌تواند قیمت را نهایی کند. قاعدتا این کار باید در مهلت مقرر قانونی انجام شود و البته مسئولیت این کار با وزارت جهاد کشاورزی است.

    منظور همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره مالیات خرید و فروش طلا، گفت: اتفاق جدیدی نیفتاده است. قانون ارزش افزوده درباره خرید و فروش طلا سال 1400 تصویب شده و بعد از آن هم تغییر جدیدی انجام نشده است. خود طلا مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست و فقط اجرت ساخت طلا مشمول است.

    وی درباره نبود ارز برای واردات خودرو بیان کرد: من صحبت‌هایم درباره این موضع ناظر بر این نبود که ارز تخصیص بدهیم یا ندهیم بلکه عرض کردم ما برای اینکه دقت پیش‌بینی‌های بودجه‌ای خود را بالا ببریم باید ببینیم که آیا میزان وارداتی که قرار است انجام شود و میزان ارزی که باید تخصیص پیدا کند چه مقدار است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ما بر اساس یک عدد مستند می‌آییم عوارض ورودی خودرو را تعیین می‌کنیم و این عوارض بخشی از درآمد دولت می‌شود. من تاکید کرده‌ام برای اینکه دچار کسری بودجه نشویم باید دقت پیش‌بینی‌های خود را بالا ببریم و یکی از درآمدهای ما همان عوارض حاصل از واردات خودرو است.

    منظور در پاسخ به این سوال که آیا در تامین ارز خودروهای وارداتی مشکلی وجود ندارد؟ گفت: درباره موضوع تامین ارز، باید بانک مرکزی و آن ستادی که عملا هم ثبت سفارش و هم تامین ارز را انجام می‌دهد، تصمیم بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی