عصر بازار

احتمال ایجاد رکود در اقتصاد آرژانتین با تغییر ارز این کشور به دلار

عصر اعتبار- خاویِر میلی، رئیس‌جمهور جدید آرژانتین، تلاش دارد کشورش را برای پذیرش دلار آمریکا به عنوان ارز این کشور آماده کند، اما کارشناسان درباره خطرات رکود در این اقتصاد با اجرای این تصمیم هشدار داده‌اند.

احتمال ایجاد رکود در اقتصاد آرژانتین با تغییر ارز این کشور به دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، خاویِر میلی، رئیس‌جمهور جدید آرژانتین، تلاش دارد کشورش را برای پذیرش دلار آمریکا به عنوان ارز این کشور آماده کند. کشورهایی مانند پاناما و زیمبابوه نیز دلار را به عنوان ارز خود برگزیده‌اند.

    تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که اجرای این طرح آسان نخواهد بود؛ زیرا حمایت نمایندگان کنگره آرژانتین از این طرح کم است. اما در صورت موفقیت آن، آرژانتین به بزرگ‌ترین اقتصادی تبدیل خواهد شد که دلاری شده است.

    مارک چَندلِر (Marc Chandler)، استراتژیست بانوکبِرن گلوبال فارِکس، اظهار کرد: اگر آرژانتین از دلار استفاده کند، اساساً بانک مرکزی و سیاست پولی خود را به دست آمریکا می‌دهد و معتقدم کشورهای اندکی وجود دارند (به‌ویژه اگر آن کشورها بزرگ باشند) که واقعاً تمایل دارند چنین کاری انجام دهند.

    سایر کارشناسان نیز درباره خطرات رکود هشدار داده‌اند که ممکن است در اثر تغییر ناگهانی ارز رخ دهد؛ به‌خصوص که آرژانتین فاقد ذخیره دلار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی