عصر بازار

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی سازمان بورس اعلام کرد:

صدور مجوز ۱۲۵ درخواست تامین مالی از محل انتشار اوراق بدهی

عصر اعتبار- رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی گفت: حدود ۱۷۰ درخواست تامین مالی از محل انتشار اوراق بدهی در ۹ ماهه سال جاری از سوی شرکت‌ها صورت گرفته که از این تعداد با ۱۲۵ درخواست به ارزش ۷۵ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان موافقت شده است.

صدور مجوز ۱۲۵ درخواست تامین مالی از محل انتشار اوراق بدهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سازمان بورس، «مرتضی چشان» در خصوص افزایش تامین مالی متقاضیان از طریق بازار سرمایه اظهار کرد: حدود 170 درخواست تامین مالی از محل انتشار اوراق بدهی در 9 ماهه سال جاری از سوی شرکت‌ها صورت گرفته که از این تعداد با 125 درخواست به ارزش 75 هزار و 195 میلیارد تومان موافقت شده که این حجم در مقایسه با 96 موافقت اصولی صادره در سال 1401 نشان از افزایش استقبال بانیان از تامین مالی از طریق بازار سرمایه دارد.

    وی همچنین در ادامه به لزوم تسریع متقاضیان تامین مالی و مشاوران عرضه در خصوص تکمیل مدارک انتشار اوراق بدهی جهت تکمیل فرآیند تامین مالی اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه ابتدایی امسال، 60 شرکت (بخش خصوصی) مدارک مجوز انتشار اوراق بدهی به ارزش 31 هزار و 152 میلیارد تومان را ارائه و سازمان بورس و اوراق بهادار با درخواست ارسالی آنها موافقت کرد.

    افزایش 60 درصدی تعداد انتشار اوراق

    چشان تاکید کرد: بر اساس آمار ارائه شده، میزان انتشار اوراق بدهی در دوره مشابه سال قبل شامل 37 شرکت بوده که حکایت از افزایش حدود 60 درصدی تعداد انتشار اوراق و همچنین افزایش مبلغ تامین مالی شرکت‌ها دارد.

    رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی در پایان گفت: یکی دیگر از نکاتی که شرکت‌ها با توجه به رشد روزافزون ابزار مرابحه در مقایسه با سایر ابزارها باید بدان توجه کنند، لزوم هزینه کرد مبلغ اوراق منتشره در موضوع عنوان شده در گزارش توجیهی است، چرا که شرکت‌ها موظفند پس از انتشار اوراق، مدارک خرید دارایی موضوع انتشار اوراق مرابحه را ظرف مهلت معینی به ناشر اوراق ارائه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو