عصر بازار

افزایش حقوق بازنشستگان به اندازه تورم ۱۴۰۳

عصر اعتبار- پیشنهاد دولت برای افزایش، ترمیم حقوق بازنشستگان و بهبود معیشت بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که ظاهرا نزدیک تورم سال آینده حقوق بانشستگان افزایش خواهد یافت.

افزایش حقوق بازنشستگان به اندازه تورم ۱۴۰۳
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، به منظور اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، در بند (س) تبصره (6) لایحه بودجه سال 1403 منابع لازم از محل افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی و از سوی دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است که در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 نیز به تصویب رسیده است. منابع حاصل از این بند در سال 1403 حداقل معادل 50 همت است که صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان همطراز خواهد شد.

    این متناسب‌سازی‌ها، علاوه بر افزایش ضریب حقوق یا مستمری سالانه بازنشستگان است. به عبارت دیگر در سال 1403، حقوق بازنشستگان علاوه بر رشد متوسط 18 درصد مشمول پرداخت ترمیمی موضوع بند (س) تبصره (6) لایحه بودجه 1403 خواهد شد. با این اقدامات، در مجموع میزان رشد حقوق بازنشستگان به برآورد میزان تورم سال آینده نزدیک خواهد بود.

    بر این اساس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد که در مجموع این اقدامات افزایش حقوق بازنشستگان نزدیک تورم سال آینده خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی