عصر بازار

رئیس بانک مرکزی اروپا: ترامپ تهدیدی برای اروپا است

عصر اعتبار- رئیس بانک مرکزی اروپا صراحتا هشدار داد پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا «تهدیدی» علیه اروپا است.

رئیس بانک مرکزی اروپا: ترامپ تهدیدی برای اروپا است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، «کریستین لاگارد» رئیس بانک مرکزی اروپا در مصاحبه با تلویزیون فرانس2 نسبت به پیروزی احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و چهره پیشتاز حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات 2024 این کشور گفت: اگر ما از تاریخ درس بگیریم و به رفتار ترامپ در چهار سال ریاستش توجه کنیم، متوجه می‌شویم که او قاعدتا یک تهدید علیه اروپا است.

    وی افزود: کافیست به تعرفه‌های تجاری، تعهد به ناتو، مبارزه علیه تغییرات اقلیمی نگاه کنیم. فقط در همین سه مورد، منافع آمریکا در گذشته با اروپا همسو نبود.

    انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است در تاریخ 5 نوامبر 2024 (15 آبان 1403) برگزار شود.

    جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با کاهش محبوبیت در نظرسنجی‌ها مواجه است. نتایج نظرسنجی جدید از سوی شرکت افکارسنجی «آمریکن ریسرچ گروپ» نشان می‌دهد که تنها 37 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد جو بایدن را در ریاست جمهوری کشورشان تایید می‌کنند، در حالی که 57 درصد گفتند عملکرد او را تایید نمی‌کنند.

    از طرفی، دونالد ترامپ با وجود آمادگی برای دو دادرسی جنایی در دادگاه فدرال در دو دادگاه ایالتی در نیویورک و جورجیا با اتهاماتی از جمله تلاش برای بر برهم زدن روند انتخابات قانونی و اهمال‌کاری در نگهداری از برخی از حساس‌ترین اسناد کشوری پس از خروجش از کاخ سفید در 2021، با مشکلاتی روبه‌رو است. اگرچه، این مشکلات حقوقی تاکنون آسیبی به حمایت سیاسی از رییس جمهوری سابق آمریکا وارد نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی