عصر بازار

امسال سود خرید دلار صفر بود

قیمت ارز به‌زودی کاهش خواهد یافت

عصر اعتبار- عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر گفت: با توجه به نبودن دلایل بنیادین برای افزایش نرخ، قیمت ارز به زودی کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت ارز به‌زودی کاهش خواهد یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار ناشی از تحولات سیاسی در منطقه همچون جنگ غزه، حادثه تروریستی کرمان و تنش اخیر بین ایران و پاکستان است، اظهار داشت: با توجه به نبودن دلایل بنیادین برای افزایش نرخ، قیمت ارز به زودی کاهش پیدا خواهد کرد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ ارز بازار آزاد در کانال 53 هزار تومان قرار دارد که به نظر من با نوسان 6،7 درصدی باز هم تغییر محسوسی رخ نداده است. برخلاف سایر اقلامی که تورم داشتند، نرخ ارز هیچ تورمی نداشت و حتی روند باثباتی را هم دنبال کرد. ما در همین هفته‌های اخیر به دلیل تنش‌های منطقه‌ای نرخ 55 هزار تومان ارز در بازار آزاد را هم تجربه کرده بودیم اما الان در کانال 53 هزار تومان قرار دارد.

    کیمیایی اسدی با تاکید براینکه تا به اینجای کار مدیریت خوبی در حوزه ارز اتفاق افتاده است، افزود: امسال نرخ ارز یکی از سال‌های با ثبات خود را به اتمام خواهد رساند. با توجه به تورم موجود در کشور اگر قیمت دلار در همین کانال 50 هزار تومان بماند، به نوعی روند کاهشی خود را حفظ کرده است. وقتی ما تورم 30 درصدی را داریم اما نرخ ارز ما ثابت بماند، نشان دهنده نوعی کاهش در نرخ ارز است. نگه داشتن ارز در محدوده مشخص کار بزرگی بود که توسط بانک مرکزی انجام شده است.

    عضو اتاق بازرگانی ایران در پایان سخنان خود گفت: مردم به دنبال حفظ ارزش دارایی‌هایشان هستند اما از ابتدای سال تقریباً سوددهی بازار ارز صفر بود و مردم کمتر به سمت خرید دلار رفتند. اگر توسط مسئولان امیدبخشی در کشور صورت بگیرد و با تداوم سیاست تثبیت، ثبات بازارها استمرار پیدا کند، مردم به سراغ سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی و سوداگری نمی‌روند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی