عصر بازار

فهرست بدهکاران کلان به شرکت‌های بیمه منتشر شد + سند

عصر اعتبار- بیمه مرکزی فهرستی از بدهکاران عمده به شرکت‌های بیمه را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آنها ۱۰۷ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال به شرکتهای بیمه‌ای بدهکارند.

فهرست بدهکاران کلان به شرکت‌های بیمه منتشر شد + سند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بیمه مرکزی بر اساس قانون به صورت دوره‌ای، فهرستی از بدهکاران کلان به شرکتهای بیمه را منتشر می‌کند.

    بر این اساس، در جدولی که بیمه مرکزی منتشر کرده است، نام 164 بدهکار در قالب بیمه‌گزار یا نماینده به همراه میزان بدهی آنها به بیمه‌گران دیده می‌شود. این بدهی‌ها در دو بخش ارزی و ریالی تفکیک شده است.

    از مجموع بدهی بیمه گزاران به صنعت بیمه، بیش از 87 درصد ریالی و 13 درصد آن بدهی ارزی است.

    این فهرست، شامل بدهی سررسید شده بیمه گزاران به صنعت بیمه برای مبالغ بیش از 100 میلیارد ریال با توجه به خوداظهاری شرکت ‏های بیمه مندرج در سامانه سنهاب و در دوره مالی منتهی به 1402/06/30 است.

    در این فهرست، بزرگترین بدهکار به صنعت بیمه، بنیاد شهید و امور ایثارگران با رقم 26 هزار و 169 میلیارد ریال، در رده دوم شرکت ملی نفتکش با 10 هزار و 992 میلیارد ریال است که البته عمده این رقم بدهی معادل 8 هزار و 134 میلیارد ریال بدهی ارزی است و در رده سوم شرکت ملی نفت ایران با بدهی 4 هزار و 827 میلیارد ریال به صنعت بیمه دیده می‌شود.

    مجموع بدهی شرکتهای خرید خدمات بیمه‌‌ای به شرکتهای بیمه 107 هزار و 504 میلیارد ریال است که 93 هزار و 885 میلیارد ریال بدهی ریالی و 13 هزار و 619 میلیارد ریال آن بدهی ارزی شرکتها است.

    بدهی شرکتها به صنعت بیمه موجب افزایش ریسک شرکتهای بیمه‌ای می‌شود و در صورت بروز حوادث بزرگ، امکان جبران خسارت در این شرکتها کاهش می‌یابد.

    متن کامل فهرست بدهکاران بیمه را می‌توانید از اینجا + بدهکاران بیمه بدهکاران بیمه  + دریافت کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی