عصر بازار

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳

وزارت اقتصاد مجاز به استفاده از تمامی روش‌های انتشار اوراق در بازار شد

عصر اعتبار- نمایندگان مردم در مجلس وزارت امور اقتصاد را مجاز کرد تا از کلیه روش‌های انتشار اولیه اوراق از جمله تحویل اوراق به طلبکاران، عرضه تدریجی، حراج فروش اوراق به کسر (کمتر از قیمت اسمی) و پذیره‌نویسی در بازارها استفاده کند.

وزارت اقتصاد مجاز به استفاده از تمامی روش‌های انتشار اوراق در بازار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه‌شنبه 3 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با بند (پ) و (ت) تبصره (1) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

    در بند (پ) تبصره (1) ماده واحده آمده است؛ به‌منظور تسریع در ‌تأمین اعتبار طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به‌ویژه برای مناطق سردسیر، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) اجازه داده ‌می‌شود با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از طریق اسناد اعتباری و اوراق مالی اسلامی‌ با استفاده از ظرفیت نظام بانکی کشور با اتکاء به منابع موضوع ماده (125) «قانون محاسبات عمومی کشور»، در سقف اعتبارات ردیف‌های مربوط در این قانون تجهیز و تا سقف سی درصد (30%) ردیفهای اعتباری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تخصیص سازمان مذکور پرداخت نماید. این اسناد قابلیت تسویه مطالبات مالیاتی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی را دارد. در صورت استفاده خزانه‌داری کل کشور از وجوه موضوع ماده (125) «قانون محاسبات عمومی کشور» وجوه مزبور باید در سال 1403 مسترد شود. ‌‌‌‌‌‌‌

    همچنین در بند (ت) تبصره (1) ماده واحده آمده است؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است از کلیه روشهای انتشار اولیه اوراق از جمله تحویل اوراق به طلبکاران، عرضه تدریجی، حراج فروش اوراق به کسر (کمتر از قیمت اسمی) و پذیره‌نویسی در بازارها استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی