عصر بازار

احتمال کاهش قیمت دلار

تجربه نشان داده بازار ارز ما دیگر دچار جهش‌های گذشته نمی‌شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی کشور تقویت شده است گفت: با نگاهی به شوک‌های سیاسی و خارجی در یکسال اخیر می‌توان متوجه شد که با کاهش نگرانی‌های سیاسی و نظامی در منطقه از هیجانات بازار ارز هم کاسته می‌شود و احتمال برگشت قیمت دلار به روند قبلی وجود دارد.

تجربه نشان داده بازار ارز ما دیگر دچار جهش‌های گذشته نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رمضان علی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان با تاکید بر اینکه بازار ارز ما به واسطه ثباتی که در ماه‌های گذشته پیدا کرده کمترین تاثیرپذیری را از اتفاقات امنیتی منطقه داشته است ،گفت: در حدود یک ماه گذشته ما هم مسئله کرمان را در داخل داشتیم و هم حوادث منطقه‌ای در یمن و پاکستان و عراق و سوریه اتفاق افتاد که همه این اتفاقات سیاسی-امنیتی-نظامی نتوانست بازار ارز را دچار التهاب و تلاطم شدید کند.

    بازار ارز از ابتدای سال شفاف و با ثبات است
    وی اظهار کرد: اگر اقتصاد بسیاری از کشورهای مدعی هم در شرایط امنیتی منطقه ما قرار داشتند مطمئناً تاثیرپذیری شدیدی از حوادث امنیتی امروز غرب آسیا می‌پذیرفتند و چه‌بسا دچار مشکلات بیشتری هم می‌شدند. نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در سایه اقدامات موثر و مدیریت قوی در حوزه بازار ارز از ابتدای امسال؛ همچون آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی ارزی و کاهش اثر بازارهای فرعی و غیر رسمی فروش ارز در کشور به وسیله تقویت بازارهای رسمی، بازار و اقتصاد توانست به شفافیت بیشتر و جایگاه مطمئنی دست پیدا کند.

    سنگدوینی تاکید کرد: در حال حاضر بر همگان روشن است که بازار ارز ما دیگر همانند سال‌های قبل دچار تلاطم‌های شدید و جهش قیمت نمی‌شود و در سایه این ثبات و آرامش نیز دیگر بازارهای کشور به آرامش نسبی دست پیدا کرده‌اند.

    با کاهش نگرانی های سیاسی و نظامی در منطقه، احتمال بازگشت قیمت دلار هست

    این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی کشور تقویت شده است گفت: با نگاهی به شوک‌های سیاسی و خارجی در یکسال اخیر می‌توان متوجه شد که با کاهش نگرانی‌های سیاسی و نظامی در منطقه از هیجانات بازار ارز هم کاسته می‌شود و احتمال برگشت قیمت دلار به روند قبلی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو