عصر بازار

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مطرح کرد:

تغییرات تکنولوژی مهمترین مسئله آینده نظام بانکی

عصر اعتبار- کارشناس بانکی گفت: بانک‌ها در آینده به متخصیص بیگ دیتا، هوش مصنوعی و IT نیاز دارند که همزمان دانش بانکی و اقتصادی نیز داشته باشند.

تغییرات تکنولوژی مهمترین مسئله آینده نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علی دیواندری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در برنامه چهاردهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌های کشور، اظهار کرد: در ارتباط با آینده شعب صحبت کردن قدری سخت و تا حدودی شوک آور است. اتفاقاتی که صنعت بانکداری دنیا می‌افتد وضعیت آینده را دگرگون می‌کند و باید خود را برای آینده‌ای که در پیش است آماده کنیم. متاسفانه در این حوزه مقداری عقب هستیم و باید تلاش بیشتری انجام شود.
    دیواندری بیان داشت: دو موضوع مخاطبین و مشتریان و همچنین تغییرات تکنولوژی صنعت بانکی، مهمترین مسائل در آینده نظام بانکی است.

    عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: در مسئله تغییرات نسلی با شش دسته مختلف از مخاطبان در حوزه بانکی مواجه هستیم که دو دسته 11 تا 25 سال که با نام نسل Z شناخته می‌شوند و نسل آلفا که افراد پائین‌تر از ده سال هستند، نسبت به سایر نسل‌ها بسیار متفاوت هستند.

    این خبره بانکی اظهار داشت: این افراد تا حدود زیادی نیازی به تحصیلات کلاسیک ندارند و خودشان اطلاعات را از طریق فضای مجازی کسب می‌کنند. مسئله عدم درک دو گروه معلمان و والدین نسبت به این نسل‌ها نیز مطرح است. این افراد با تکنولوژی روز سر و کار دارند و حاضر به استفاده از خدمات کلاسیک نیستند و بیشتر به دنبال تکنولوژی و خدمات سریع هستند.

    دیواندری تصریح کرد: در حوزه بانکداری نیز باید به نوع خدمات توجه داشته باشیم. خدمات خرد و بانکداری شرکتی در حال حاضر تقریبا در شعب انجام می‌شود، اما در آینده شعب حذف نمی‌شوند، بلکه کار‌هایی که در شعبه انجام می‌شود متفاوت خواهد بود؛ بنابراین میزان دانش و مهارت‌ها و توانایی‌های افراد مشغول در صنعت بانکداری در آینده متفاوت خواهد بود.

    وی اضافه کرد: بانک‌ها در آینده به متخصص بیگ دیتا، هوش مصنوعی و IT نیاز دارند که همزمان نسبت به دانش بانکی و اقتصادی نیز اطلاعات داشته باشند.

    عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: تکنولوژی یک موضوع خارجی نسبت به بانکداری نیست، بلکه مسئله‌ای در درون صنعت بانکداری خواهد بود.

    وی اضافه کرد: نسل Z و آلفا همانطور که متحول کنندگان تکنوروژی هستند، بیشترین استفاده کنندگان از آن نیز خواهند بود.

    دیواندری در پایان تاکید کرد: تکنولوژی‌هایی از جمله بلاکچین، هوش مصنوعی، پول مجازی، لندینگ غیربانکی، اتوماتیک‌سازی، بانکداری باز، فینتک‌ها، نئوبانک‌ها، پردازش ابری و تکنولوژی‌های حوزه امنیت سایبری مهمترین محور‌های صنعت بانکداری در آینده خواهند بود و طبیعتا فعالان این حوزه نیز باید نسبت به این مسائل اطلاعات و دانش کافی را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو