عصر بازار

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد؛

امضای قرارداد ۳۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در ۷ مناطق آزاد

عصر اعتبار- دبیرخانه شورای عالی مناطق عالی آزاد تجاری و ویژه اقتصادی اعلام کرد: در ۷ مناطق آزاد از ابتدای سال جاری تا اول بهمن ماه برای ۳۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۱۰۸ هزار میلیارد تومان و ۵۸۲ میلیون یورو قرارداد همکاری امضا شده و زمین اجرای طرح نیز به سرمایه‌گذار تحویل شده است.

امضای قرارداد ۳۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در ۷ مناطق آزاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در پاسخ به گزارش روز 23 بهمن ماه امسال در فضای مجازی با عنوان «بسته‌های سرمایه‌گذاری به درد لپ‌لپ هم نمی‌خورد/ قالب کردن شناسایی پیمانکار خدماتی بهانه دستاوردسازی» توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی به شرح زیر منتشر کرد:

    بر اساس اسناد بالادستی 6 وظیفه اصلی برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تعیین شده که ریشه همه آنها به تولید و سرمایه‌گذاری بر می‌گردد. متاسفانه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران که به طور عام و مناطق آزاد به صورت خاص در بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کمتر شناخته شده است؛ از سوی دیگر با اینکه مناطق آزاد فقط یک درصد کل مساحت کشور را دارند، انتظار حاکمیت از مناطق آزاد ایجاد جهش در اقتصادی ملی است. کار مداوم دبیرخانه و مناطق هدفمندسازی سرمایه‌گذاری، اقدامات ترویجی بازاریابی و تصویرسازی درست از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این مناطق به صورت علمی و عملی است.

    با عنایت به اینکه سرمایه‌گذاری عنصر اصلی و اولیه تولید است، ایده تعیین پروژه‌های اولویت‌دار بر اساس اسناد بالادستی در مناطق و تهیه مطالعات پیش امکان‌سنجی و تخصیص زمین و مجوزهای ضروری برای آن توانسته به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کمک می‌کند تا به دور از بروکراسی‌های اداری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور یابند و وارد میدان عمل شوند.

    بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری 1000 بسته سرمایه‌گذاری شامل طرح‌های صنعتی و غیرصنعتی تهیه شده که 741 فرصت به ارزش 451 هزار میلیارد تومان سهم مناطق آزاد است، به نحوی که فقط در 7 مناطق آزاد از ابتدای فروردین تا اول بهمن ماه برای 300 بسته به ارزش 108 هزار میلیارد تومان و 582 میلیون یورو قرارداد همکاری منعقد شده و زمین اجرای طرح نیز به سرمایه‌گذار تحویل شده که این نشان دهنده حوزه عمل شفاف و هدفمند مناطق آزاد می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی