عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن:

تسهیلات مسکن روستایی به ۴۳ هزار واحد اختصاص یافت

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۴۳ هزار و ۲۶۷ واحد از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

تسهیلات مسکن روستایی به ۴۳ هزار واحد اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «عباس حسینی»‌ افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، بانک مسکن تسهیلات روستایی را به 43 هزار و 267 واحد بابت تسهیلات اولیه و همچنین تسهیلات تکمیلی بابت افزایش مبلغ تسهیلات پرداخت کرده است که این رقم در این دولت در بخش مسکن روستایی معادل 6 هزار و 273 میلیارد تومان است.

    وی، تعداد و رقم پرداخت شده در سال جاری به بخش مسکن روستایی را معادل 22 هزار و 288 واحد و به میزان چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

    تسهیلات مسکن روستایی در دولت سیزدهم 2 بار افزایش یافت. در سال 1400 و در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم تسهیلات مسکن روستایی معادل 100 میلیون تومان به ازای هر واحد بود. این رقم در سال 1402 به 200 میلیون تومان به ازای هر واحد روستایی افزایش یافت و در سال جاری نیز به دلیل اینکه بتواند بخشی از نیاز متقاضیان به مسکن را تامین کند، این رقم به ازای هر واحد به 350 میلیون تومان افزایش یافت. همچنین این تسهیلات در سال‌های گذشته سالیانه به 200 هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالیانه 350 هزار واحد افزایش یافته است.

    به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر راه و شهرسازی در جلسه قرارگاه مسکن، از تعداد بیش از 418 هزار واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت و اتمام یافته در دولت سیزدهم خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی