عصر بازار

رئیس کمیته ارزی اتاق ایران:

انتظارات تورمی کمتر شد

عصر اعتبار- رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران گفت: واریز بدهی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی با واکنش مثبت در بازار ارز مواجه شد.

انتظارات تورمی کمتر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا؛ سید یوسف حسینی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در خصوص واریز حدود 2 میلیارد دلار بدهی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی به خبرنگار ایبنا گفت: مطمئنا واریز چنین مبلغی به خزانه بانک مرکزی کمک بزرگ و قابل توجهی به اقتصاد کشور تلقی می‌شود که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. به ویژه آنکه این پول در شرایط ویژه و حساس داخلی و بین المللی به منابع ارزی کشورمان اضافه شد و می‌تواند بسیاری از بحران‌ها را رفع کند.

    وی افزود: معتقدم این اتفاق همچون نفسی تازه در اقتصاد ما خواهد بود. البته نحوه استفاده از این منابع باید همچون یکسال گذشته به خوبی از سوی بانک مرکزی، مدیریت و برنامه ریزی شود. قطعا استفاده صحیح از این منابع ارزی با توجه به مشکلات و محدودیت‌های بین المللی کشورمان بسیار سرنوشت ساز است و می‌تواند ما را از چالش‌های مختلف مالی و ارزی مصون نگه دارد.

    رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز به تاثیر روانی این مساله در بازار ارز اشاره کرد و گفت: در همان ابتدای انتشار خبر بلافاصله تاثیر آن در بازار ارز مشاهده شد و دیدیم که قیمت دلار در بازار کمی کاهش داشت. بی تردید این قبیل اتفاقات از نظر روانی تاثیر بسیار خوبی در اقتصاد و بازار‌های مالی دارد و می‌تواند تا حد زیادی موج کاذب و هیجانی بازار را کم کند.

    رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نوسانات همیشگی قیمت دلار در ایام پایانی سال ادامه داد: همیشه در روز‌های پایانی سال شاهد افزایش قیمت ارز هستیم؛ به خصوص امسال که ما انتخابات مجلس را پیش رو داریم و دلالان و افراد سودجو در حال شایعه پراکنی مبنی بر افزایش قیمت دلار هستند. مطمئنا با توجه به منابع ارزی کافی و همچنین سیاست‌های مطلوب بانک مرکزی در بازار، باز هم شاهد مهار نوسانات بازار خواهیم بود که امیدوارم این روند همچنان از سوی دولت و بانک مرکزی در سال آینده نیز تداوم داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی