عصر بازار

در کمیته دستمزد شورای عالی کار چه گذشت؟

عصر اعتبار- عضو کمیته دستمزد شورای‌عالی کار گفت: تا کارگر نباشد کارفرمایی وجود ندارد و هرچه کارگر راضی باشد وضعیت تولید بهتر خواهد شد.

در کمیته دستمزد شورای عالی کار چه گذشت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرسول سماکچی عضو هیات مدیره کانون کارفرمایی کشور و عضو کمیته دستمزد شورای‌عالی کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تاکنون 8 جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار تشکیل شده است که چهار جلسه اول کمیته دستمزد برای مزد منطقه‌ای وصنایع مختلف داشتیم. در جلسات اعلام کردیم که علاوه بر نرخ ملی حداقل دستمزد، مبالغی با توجه به مناطق مختلف کشور یا نوع صنایع با درصد‌های متفاوت افزوده شود و این موضوع به نفع کارگران شاغل بود.

    وی افزود: متاسفانه نمایندگان کارگری پذیرای این موضوع نبودند و بقیه جلسات در مورد سبد معیشت بود که نمایندگان کارفرمایان چند منبع برای تعیین سبد معیشت داشتند که اولا مواد غذایی مورد نیاز افراد برای تامین کالری لازم برای کارکردن آنچه انستیتو تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرده است مورد تایید ما است و ثانیا قیمت ها، آنچه مرکز آمار که رسمی‌ترین موسسه اعلام نرخ هاست مورد تایید ما است.

    وی افزود: با توجه به قبول و اجماع همه بر اینکه کارگران دردهک 4 هستند وخانوار 3/3 مورد تایید ما است. سبد معیشت هر رقمی باشد مورد تایید است ولی سبد معیشتی که از مجاری قانونی نباشد مورد تایید نیست.

    وی گفت: در انجام وظایف قانونی نمایندگان کارفرمایان تحت تاثیر دولت قرارمی گیرند و باید توجه داشت رقم سبد معیشتی تعیین می‌گردد همه بر عهده کارفرمایان نیست دولت طبق قانون اساسی وظایفی دارد مانند حل مشکل مسکن، تحصیل و درمان از وظیفه دولت است که باید به کارفرمایان کمک کند.

    وی گفت: در مورد مسکن کارگران اگر زمین و تسهیلات دولت بدهد کارفرمایان حتما با تعاونی‌های کارگری همکاری لازم را خواهند داشت آنچه مسلم است کارفرمایان نیاز شدید به کارگران عزیز دارند و تا کارگر نباشد کارفرمایی وجود ندارد و هرچه کارگر راضی باشد وضعیت تولید بهتر خواهد شد.

    سماکچی در پایان گفت: کارگران وکارفرمایان به مثابه یک خانواده خوب و پیشرو هستند و کارفرمایان هیچ تعارضی با کارگران ندارند ولی عده‌ای بیرون از کارگاه‌ها هستند دوست دارند بین این دوقشر که هم خانواده هستند تعارض ایجاد کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو