عصر بازار

افزایش قیمت طلا و سکه ناشی از جهش بی‌سابقه اونس جهانی

عصر اعتبار- به عقیده‌ کارشناسان عمده دلیل افزایش قیمت طلا در روز‌های گذشته، رشد قیمت این فلز در بازار‌های جهانی و تاثیر آن بر بازار داخلی است.

افزایش قیمت طلا و سکه ناشی از جهش بی‌سابقه اونس جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا؛ حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عقیده‌ تمام کارشناسان، علت اصلی افزایش قیمت طلا در روز‌های گذشته افزایش قیمت این فلز در بازار‌های جهانی و تاثیر آن بر بازار داخلی است.

     

    وی افزود: در چند ماه گذشته قیمت طلا در بازار‌های جهانی بیش‌از 30 درصد افزایش یافت که این افزایش قیمت تاثیر خود را بر بازار داخل هم گذاشت و باعث افزایش قابل توجه نرخ طلا و سکه شد.

     

    میرتاج‌الدینی با بیان اینکه نرخ طلای جهانی در روز‌های اخیر در رکوردی بی‌سابقه به بیش از 2440 دلار رسید، تصریح کرد: این جهش اونس جهانی همراه با اتفاقات سیاسی-‌نظامی اخیر طبیعتا بر بازار طلا و سکه کشورمان نیز تاثیرگذار است چرا که دلار را هم دچار نوساناتی خواهد کرد که بر قیمت طلا بی‌تاثیر نیست.

     

    عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بازار طلا و ارز کشور در سال گذشته شرایط کم نوسانی را نسبت به سال‌های گذشته سپری کرده و تلاطم‌های در این بازار‌ها کاهش یافته است که از دلایل مهم آن سیاست تثبیت و همچنین حراج سکه و شمش در مرکز مبادله ایران می‌تواند باشد.

     

    به گفته وی، تصویر اقتدار نظامی ایران در عملیات موفق "وعده صادق" باعث شد بازار ارز جهش آنچنانی نداشته باشد و بعد از چند ساعت افزایش نرخ شبانه که ناشی از هیجانات بود، روند نرخ دلار برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های بسیاری از افراد و رسانه‌ها نزولی شود.

     

    میرتاج‌الدینی با تاکید براینکه نباید در چنین بازاری سرمایه‌گذاری کرد، گفت: در تنش‌های سیاسی-امنیتی نوسانات نرخ‌ها در بازار‌های مختلف ناپایدار و افزایش قیمت‌ها موقتی است، چون دلایل اقتصادی پشت آن نیست؛ بنابراین در این شرایط وارد شدن به بازار به زیان مردم خواهد بود.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار