عصر بازار

معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه نباید برداشته شود

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نباید معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برداشته شود، در آن صورت بازار سرمایه با چالش‌های بیشتری مواجه خواهد شد.

معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه نباید برداشته شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تصویب یک فوریت طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: مجلس معافیت‌های مالیاتی را برای شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعیین کرده بود که این معافیت‌های مالیاتی در بند (س) تبصره 6 لایحه بودجه 1403 لغو شد.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه با اجرایی شدن بند س تبصره 6 از بودجه مشکلاتی برای کشور به وجود می‌آید، ما با ارائه طرحی به دنبال اصلاحاتی در بودجه هستیم تا معافیت‌های حوزه بازار سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچنان اعمال شود؛ اگر این اتفاق نیفتد، در سال جاری به شدت با چالش در حوزه بازار سرمایه مواجه می‌شویم.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با حذف معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه عملا مشارکت در نظام اقتصادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.پورابراهیمی با بیان اینکه گزارش طرح معافیت بورس به زودی در کمیسیون اقتصادی نهایی می‌شود، گفت: قبل از پایان عمر مجلس یازدهم این طرح تبدیل به قانونی شده تا همچنان معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه برقرار باشد.

    پورسعید خلیلی