عصر بازار

دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد

عصر اعتبار- حریری گفت: با فروکش کردن حوادث نظامی در منطقه نوسانات ارزی بطور کامل خنثی شده و دلار در حال حرکت به سمت قیمت‌های قبلی است.

دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایبنا، مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت:  رفتار دلار در کشور ما اصلا منطقی و مبتنی بر ضوابط اقتصادی نیست. اتفاقی که دلار را از کانال 40 هزار تومان به کانال 50 هزار تومان رساند و بعد از دوره ثباتی که در حدود کانال 50 داشتیم آن را به سمت کانال 70 هزار تومان کشاند کاملا ریشه سیاسی داشت و برگرفته از حوادث نظامی در خلیج فارس و خاورمیانه بود.

    حریری تاکید کرد: مگر در شش ماهه گذشته چه تغییر مهمی در شاخص‌های اقتصادی رخ داده که قیمت دلار جهش پیدا کند و به سمت کانال 70 هزار تومان برود؟

    رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین اظهار داشت: طبیعتا شاهد این هستیم که با فروکش کردن حوادث نظامی در منطقه نوسانات ارزی بطور کامل خنثی شده و دلار در حال حرکت به سمت قیمت‌های قبلی است. تاریخ خاورمیانه به بعد و قبل از حمله ایران به اسرائیل تقسیم شد.

    وی اضافه کرد: پاسخ مناسب و سخت ایران و بعد هم ناتوانی اسرائیل در کنترل اوضاع، آرامش را به جامعه و بازار‌ها تزریق و دلار به سمت نزول قیمتی حرکت کرد. به عقیده من قیمت دلار حتما کانال‌های بسیار کمتر و در حوالی 50 هزار تومان را تجربه خواهد کرد. برای دلار بالای 50 هزار تومان نمی‌‎شود دلایل منطقی و اقتصادی تعریف کرد.

    حریری در پایان تاکید کرد: اگرچه تحمیل شرایط فوق حساس اقتصادی به کشور ما بی‌نظیر است، اما تلاطم بازار‌ها بعد از حوادث سیاسی و منطقه‌ای اصلا مخصوص ایران نیست و تمام اقتصاد‌های دنیا را شامل می‌شود. شرایط بد اقتصادی پس از کرونا در کشور‌های اروپایی، افت قیمت روبل پس از تحریم روسیه و اتفاقات اقتصادی ترکیه شاهد مثالی از این شرایط است.

    پورسعید خلیلی