عصر بازار

کاهش چشم‌گیر تعداد چک‌های برگشتی با اجرای پروژه چک

عصر اعتبار- معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: طی سه سال گذشته شاهد کاهش چشم‌گیر تعداد چک‌های برگشتی از طریق اجرای پروژه چک در ۱۷ مرحله بوده‌ایم.

کاهش چشم‌گیر تعداد چک‌های برگشتی با اجرای پروژه چک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای ورود خود بر روی کنترل تورم و نقدینگی تاکید بسیار زیادی داشت گفت: کنترل ترازنامه های بانکی و جلوگیری از خلق نقدینگی یکی از تاکیدات رئیس جمهور شهید بود.

    وی ادامه داد: به دلیل نیاز به اعتبارات برای پروژه های کشور همواره بر روی  بانک مرکزی برای خلق پول و در نتیجه  افزایش پایه نقدینگی فشار وارد می شد که نتیجه آن افزایش نرخ تورم در کشور بود اما در این دولت بر روی تکمیل پروژه ها و جلوگیری از افزایش نقدینگی و خلق پول تاکید بسیار زیادی وجود داشت و تمرکز بسیار زیادی برای کاهش نقدینگی کشور صورت می گرفت.

    محرمیان افزود: سال 1402 و با توجه به شعار سال بر روی این موضوع تاکید شد و ما شاهد کاهش رشد پایه پولی کشور و کاهش نرخ تورم بودیم که این اقدامات همچنان ادامه دارد ونتیجه مستقیم آن را مردم خواهند دید.

    معاون فناوری‌های بانک مرکزی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات اصلی دولت و پیگیری رئیس جمهور شهید مربوط به پروژه چک بود چراکه حجم زیادی از چرخه پولی کشور از طریق چک انجام می شود گفت: با توجه به حجم زیاد چک های برگشتی در کشور در سال های گذشته عملا اعتبار چک از بین رفته بود بنابراین برای بازگشت اعتبارات چک و کاهش حجم چک های برگشتی دولت 17 پروژه انجام داد که نتیجه آن کاهش آمار چک های برگشتی در کشور بود.

    او گفت: پروژه مه چک که زمینه ساز مسدود شدن سایر حساب ها می شد بازخوردهای بسیار خوبی داشت و باعث خوشحالی بخش زیادی از  ذینفعان چک شده بود.

    او گفت: ساماندهی کارتخوان پروژه سنگینی بود که در مرداد 1401 شفاف سازی انجام شد و ابلاغ حکمرانی ریال هم از دیگر موضوعاتی بود که در این دولت انجام شد و اثرات بسیار خوبی در حوزه اقتصادی کشور داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۷ ماه پیش
        آرشیو