عصر بازار

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

تامین ارز نیازهای وارداتی کشور از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت

عصر اعتبار- از اول فروردین ماه تا یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲ میلیارد و ۳۳۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات از طریق بانک مرکزی تامین شده است.

تامین ارز نیازهای وارداتی کشور از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ طرزعلی، معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی و دارو سه میلیارد و 156 میلیون دلار، ‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ شش میلیارد و 731 میلیون دلار و برای خدمات 265 میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات دو میلیارد و 181 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

    وی گفت: در چند روز اخیر میانگین نرخ موزون ارزها در سامانه سناریت (fxmarketrate) منتشر شده است که این نرخ ها نرخ محاسباتی و موزون است و نرخ معاملاتی نیست و بر اساس این نرخ میانگین موزون تامین ارز به دلار معادل 37 هزار و 019 تومان و یورو با میانگین موزون 40 هزار و 159 تومان و درهم 10 هزار و 80 تومان و یوآن 5 هزار و 112 تومان محاسبه شده است.

    طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی دو میلیارد و 677 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 479 میلیون دلار و در مجموع سه میلیارد و 156 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ 28500 تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر پرداخت شد.

     

    معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 994 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و 112 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 520 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 521 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 339 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 548، 117، 419، 380 و 20 میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز یازدهم خرداد ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

    علاوه بر این گروه ها، 3 میلیارد و 245 میلیون دلار ارز نیمایی و 697 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

    گفتنی است، در روز 12 خرداد ماه 1403 در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ 45 هزار و 182  تومان، یورو با نرخ 49 هزار و 15 تومان و درهم با نرخ 12 هزار و 303 تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ 42 هزار و 187 تومان، یورور با نرخ 45 هزار و 766 تومان و درهم با نرخ 11 هزار و 487  تومان بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۷ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار