عصر بازار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛

افزایش پوشش ۵۰ درصدی بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان تا سال آینده

عصر اعتبار- معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید تا سال آینده به بیش از ۵۰ درصد برسد، اما تا آن زمان باید از استان‌هایی که محرومیت کمتری دارند حمایت کرد.

افزایش پوشش ۵۰ درصدی بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا عسگریان امروز (شنبه 26 خرداد) در نشست سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، اظهار داشت: صندوق روستائیان و عشایر یک صندوق فوق‌العاده است. شخصاً همیشه فکر می‌کنم که صندوق‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کردند، اما صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر به خوبی پیش رفته است.

    وی افزود: این صندوق خوب شکل گرفته و به همین دلیل خوب پیش رفته است. در صندوق‌ها کارکنان زیادی استخدام هستند و به هیچ شکل نمی‌توان این چسبندگی را حل کرد، اما صندوق روستائیان و عشایر به این شکل نیست.

    معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق می‌تواند به بیمه اصلی تبدیل شود. منظور از ناترازی که توسط نامزدهای انتخاباتی و مسئولان مطرح می‌شود اغلب متوجه صندوق‌ها است.

    عسگریان خاطرنشان کرد: مزیت دیگر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توازن و تعادل برقرار کردن میان منابع و هزینه‌های است. صندوق‌های بیمه‌ای از معدود صندوق‌هایی هستند که آینده را می‌بینند و بر اساس آن عمل می‌کنند و تنها در صورتی تراز می‌گیرد که آینده را به خوبی دیده باشد.

    معاون وزیر کار تاکید کرد: صندوق بیمه اجتماعی هزینه‌های خود را تامین می‌کند. سهمی که دولت به صندوق پرداخت می‌کند 49 درصد است. صندوق تامین اجتماعی حداکثر 5 درصد از منابعی که دارد حاصل از سرمایه‌گذاری است که در صندوق بازنشستگی کشوری این عدد به هشت درصد می‌رسد، در حالی که صندوق روستائیان و عشایر منابع خود را از 51 درصد سود حاصل از سرمایه‌گذاری تامین می‌کند.

    وی تاکید کرد: برای پایداری منابع در صندوق باید اقداماتی انجام شود که از میان آن می‌توان به شد خدمت متوازن و متناسب صندوق در مناطق مختلف اشاره کرد. سهم استان سیستان و بلوچستان از کل کشور 4 درصد و کرمان 6 درصد است که این بسیار کم است و باید توزیع متناسب و با میل به مناطق محروم باشد.

    عسگریان ادامه داد: پوشش بیمه‌ای صندوق باید امسال و سال آینده به بیش از 50 درصد برسد، اما تا آن زمان باید از استان‌هایی که محرومیت کمتری دارند حمایت کرد. این مرام نظام است.

    معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید میزان آموزش کارگزاران در مناطق محروم بیشتر باشد و کارکنان بیشتری را در آنجا جذب کند.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۷ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار