عصر بازار

کاهش ناترازی بانک‌ها از طریق هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد

عصر اعتبار- عضو هیات عامل صندوق ملی توسعه گفت: هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی و مولد موجب رونق اقتصادی در دولت چهاردهم خواهد شد.

کاهش ناترازی بانک‌ها از طریق هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین نتاج هیات عامل صندوق توسعه ملی در برنامه فصل چهاردهم رادیو اقتصاد با بیان اینکه ثبات قوانین و سیاست گذاری  اقتصادی در کشور به اجرای بهتر قوانین در کشور کمک می‌کند گفت: هر دولتی که منتخب مردم شد باید از اخذ تصمیمات هیجانی در کشور پرهیز کند. باید در اقتصاد کشور ثبات ایجاد شود تا سایر بخش‌ها و مردم هم از این لحاظ شرایط بهتری را تجربه کنند.

    وی افزود: اتکا به داشته‌ها و عملکرد براساس عوامل قابل مدیریت است در همین رابطه باید به اصل اساسی در اقتصاد کشور اتکا کنیم و باید تلاش کنیم که در جهت عواملی که قابل مدیریت  وتوسعه است حرکت کنیم.

    او به مشکل تاترازی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: ناترازی بانک‌ها ریشه در اشکالاتی دارد که درون سیستم  مقررات گذاری و برنامه‌های کلان پولی و بانکی قرار گرفته است و متاسفانه طی سال‌های 70 تا 80 یک اشتباه راهبردی در کشور صورت گرفت که زمینه ساز افزایش ناترازی‌های بانکی است و تا زمانی  که  مسیر خصوصی سازی بانک‌ها ادامه داشته باشد  این ناترازی‌ها ادامه دارد.

    او اظهار کرد: باید با یک سیاست گذاری مناسب  در دوره سه تا 5 ساله کمک کنیم که بتوانیم این اشتباه راهبردی را اصلاح کنیم. چراکه محدود کردن فعالیت بانک‌های خحصوصی و بانک‌های زیان ده در اجرای این امر کمک می‌کند و همچنین باید در یک مهلت قانونی و تعین و تکلیف این عوامل و سعی کنیم که این نقدینگی ناسالم و عفونت اقتصادی به کشور تزریق نشود. 

    نتاج  بیان کرد: فعالان اقتصادی در بخش تولید کالا منتظر  تزریق منابع مالی هستند زمینه‌های موضوع فراهم شود و اگر دولت زمینه را برای بهبود فراهم کند با  با ثبات در سیاست گذاری و اجرای آن و پرهیز  از تصمیمات هیجانی و یک شبه بخش عمده‌ای از تولید کالا و خدمات در ایران قابل انجام است.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۷ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار