عصر بازار

بازار ارز معقول‌تر از گذشته مدیریت می‌شود

عصر اعتبار- ثبات قیمت‌ها در بازار ارز نشان دهنده مدیریت مطلوب بانک مرکزی است؛ به طوری که سوداگران نتوانسته‌اند فشار روانی بر بازار تحمیل کنند.

بازار ارز معقول‌تر از گذشته مدیریت می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد صادق مفتح؛ کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در خصوص بی اثر شدن تحریم‌ها و انعکاس این موضوع بر عدم تغییر نرخ ارز اظهار کرد: مردم ایران در سال‌های گذشته شاهد این موضوع بودند که نه تنها ابلاغ تحریم‌ها علیه ایران، بلکه بیان این موضوع نیز منجر به تنش ارزی و نوسانات در نرخ ارز می‌شد، اما در حال حاضر به همت بانک مرکزی آن دوران به پایان رسیده است.

     

    وی در این باره یادآورشد: علی رغم اینکه شورای حکام علیه ایران تصمیماتی اتخاذ کرد، اما عدم ایجاد تلاطم در بازار و نرخ ارز نشان داد مدیریت بانک مرکزی در این موضوع می‌تواند نقشی اساسی به نفع آرامش بازار ارز ایفا کند.

     

    به گفته مفتح، دوران تاثیرگذاری تحریم بر نرخ ارز و تنش آفرینی در بازار ارز به سر آمده؛ چراکه هفته هاست بازار ارز و به تبع آن بازار طلا نه تنها شاهد نوسان نبوده، بلکه نرخ‌ها در حال تعدیل هستند.

     

    قائم مقام اسبق وزارت صمت معتقد است: مدیریت بانک مرکزی در بیش از یک سال گذشته نشان داد با توجه به تمام جوانب اموری که موظف به مدیریت و اصلاح آن هستیم می‌توان رویه‌های غلط گذشته را تغییر داد.

     

    وی دراین باره تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها یا کارشکنی‌ها و اقدامات خصمانه علیه ایران توسط آمریکا و کشور‌های اروپایی شاهد واکنش‌های افراطی در بازار ارز بودیم، به طوری که این روند منجر به فعال سازی انتظارات تورمی و اثرگذاری منفی بر نرخ ارز شد.

     

    کارشناس و تحلیلگر اقتصادی و بازرگانی یادآور شد: استمرار ثبات قیمت‌ها در بازار ارز نشان دهنده مدیریت مطلوب بانک مرکزی است به گونه‌ای که سوداگران نتوانسته اند فشار روانی بر بازار ارز تحمیل کنند.

     

    مفتح در این باره تاکید کرد: بازار ارز به مراتب معقول‌تر و بهتر از گذشته مدیریت می‌شود که این روند مثبت ناشی از مدیریت دکتر فرزین در بانک مرکزی است وامیدواریم همچنان در دستور کار قرار گیرد و در دوره‌های بعدی نیز متوقف نشود.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۷ ماه پیش
        آرشیو