عصر بازار

بریکس؛ ستونی ضروری در ثبات جهانی

عصر اعتبار- رئیس بخش بین‌الملل حزب کمونیست چین اظهار کرد: کشورهای بریکس ستونی ضروری برای ثبات جهانی در دنیای امروز هستند.

بریکس؛ ستونی ضروری در ثبات جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، لیو جیانچائو، رئیس بخش بین‌الملل حزب کمونیست چین، در نشست عمومی مجمع بین‌المللی بین‌حزبی «اکثریت جهانی برای جهانی چندقطبی» در قالب بریکس و کشورهای شریک بیان کرد: کشورهای بریکس به‌عنوان نیروی تثبیت‌کننده در دنیای امروز عمل می‌کنند.

    ساختن نظم جهانی چندقطبی نیاز به پایه و حمایت مستحکم دارد. طی تقریبا 20 سال توسعه، بریکس از نظر کیفیت، اندازه و جذابیت رشد کرده است و کشورهای عضو بریکس به نیروی کلیدی در شکل دادن به نظم جهانی و تضمین ثبات جهانی تبدیل شده‌اند. اگر ما جهان را با یک کشتی بزرگ مقایسه کنیم، کشورهای بریکس لنگر بی‌بدیل ثبات در کشتی هستند.

    لیو جیانچائو افزود: اقتصادهای بریکس 28 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند و سهم ما در رشد اقتصاد جهانی بیش از 50 درصد است.

    علاوه بر این، این سیاستمدار تاکید کرد که کشورهای عضو این اتحادیه تلاش زیادی برای دستیابی به آتش‌بس و حل و فصل سیاسی بحران اوکراین و درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین دارند.

    حزب روسیه متحد در 17 تا 18 ژوئن در ولادی وستوک نشست بین‌المللی «اکثریت جهانی برای جهانی چندقطبی» را با بریکس و کشورهای شریک برگزار کرده است. این رویداد بیش از 150 نماینده نیروهای سیاسی پیشرو از 32 کشور را گرد هم می‌آورد.

    هیئت‌هایی از آذربایجان، بلاروس، کامبوج، چین، کوبا، اتیوپی، اندونزی، لائوس، تاجیکستان، تایلند، ونزوئلا و سایر کشورها در این مجمع شرکت می‌کنند. آنها به ویژه در مورد مسائل ایجاد نظم جهانی عادلانه، تحکیم اصل امنیت غیرقابل تقسیم و برابر به‌عنوان یک اصل کلیدی در روابط بین‌الملل، همکاری‌های تجاری، اقتصادی، پولی و مالی میان اکثریت کشورهای جهان و مسائل امنیتی جهان بحث خواهند کرد.

    بیزنس گزارش کرد نشست کمیته دائمی جنبش برای آزادی ملل و میزگردی با حضور کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) نیز قرار است در این مجمع برگزار شود.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۷ ماه پیش
        آرشیو