عصر بازار

هر فرد چند سکه از مرکز مبادله می‌تواند خریداری کند؟

عصر اعتبار- سخنگوی مرکز مبادله گفت: در مجموع ۱۲ حراج برگزار شده قبلی جمعا ۱۷۸ هزار و ۶۱۰ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

هر فرد چند سکه از مرکز مبادله می‌تواند خریداری کند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛‌اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: سیزدهمین جلسه حراج سکه طلا فردا دوشنبه 4 تیرماه در مرکز مبادله برگزار می‌شود تمام سکه‌های عرضه شده حراج فردا ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی هستند.

    این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا 5 قطعه سکه است به شکلی که می‌توان 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه تمام سکه و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه را در سبد خود داشته باشد، اما در نهایت نباید جمع هر سه با هم بیشتر از 5 قطعه باشد.

    او می‌گوید: واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است.

    بالسینی در پاسخ به این پرسش که هزینه تحویل و انبارداری چه میزان است؟ اظهار کرد: هزینه تحویل 30 هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود و به شعب بانک عامل پرداخت می‌شود. همچنین هزینه انبارداری 50 هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و این هزینه شامل روز‌های تعطیل رسمی نیز است.

    او در نهایت می‌گوید: در مجموع 12 حراج برگزار شده قبلی جمعا 178 هزار و 610 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

    پورسعید خلیلی