عصر بازار

سقف ٢۵ درصدی اجاره‌بها بزودی ابلاغ می‌شود

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف ٢۵ درصدی اجاره‌بها در تهران مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده‌است.

سقف ٢۵ درصدی اجاره‌بها بزودی ابلاغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایلنا، هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری امروز  اظهار داشت: دولت درباره تامین مسکن مردم رفتار  مسئولانه داشت در حالی که دولت گذشته هیچ مسئولیتی نپذیرفت و مدعی بود که از آنجایی که اقتصاد کلان وضعیت مطلوب ندارد بازار مسکن هم از آن اثر می‌پذیرد و وزیر وقت پروژه مسکن مهر را رها کرد، در نهایت وقتی دید آش آنقدر شور شده، اخیرا مدعی شد که یک میلیون مسکن ساخته‌ است.

    وی ادامه داد : اولین گام در بخش مسکن دسترسی همه مردم به زمین رایگان ٩٩ ساله است و نگاه ما به این موضوع ایجاد فرصت‌های برابر بین مردم است. موضوع دیگر دسترسی مردم به تسهیلات است که در قانون جهش تولید مسکن هم به آن تاکید شده و هر چند قرارداد ارایه تسهیلات ٣۰۰ همتی با بانک‌ها منعقد کردیم اما بانک‌ها در این بخش کمک نکردند درحالیکه باید بنقش خود را در بخش مسکن ایفا می‌کردند. 

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوع سوم در تامین مسکن مردم کاهش هزینه تمام شده در ساخت مسکن است که این فرصت در پروژه نهضت ملی مسکن ایجاد شد.

    عباسی گفت: برای بیش از ٢ میلیون و 6۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن اراضی مورد نیاز تامین شده و مسیر جهشی پیشرفت نهضت ملی مسکن شروع شده و تامین اراضی می‌تواند تا پایان سال به 4 میلیون واحد مسکن برسد.

    وی با تاکید بر اینکه اگر تسهیلات بانکی وارد بخش مسکن شود، ٢ درصد از ٨ درصد رشد اقتصادی از بخش مسکن به دست می‌آید، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در بخش مسکن و ساختمان میزان اشتغالی است که در مسکن ایجاد می‌شود و باید توجه داشت که ایجاد اشتغال در بخش مسکن  در پهنه کل کشور بوده و تنها به یک نقطه محدود نمی‌شود.

    معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که مسکن کارگری در صنعت شهرها دنبال می‌شود و اگر مسأله تسهیلات بانکی حل شود گشایش بزرگی در بخش مسکن سازی کشور حاصل می‌شود.

    عباسی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر سقف افزایش اجاره بها در تهران گفت: سقف ٢5 درصدی اجاره‌بها در تهران مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده‌است.

    وی همچنین درباره افزایش وام نهضت ملی مسکن تا ٨۰۰ میلیون تومان تاکید کرد: افزایش سقف وام به معنای افزایش سقف آورده اولیه متقاضیان نیست و سقف آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن همان 4۰ میلیون تومان است.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۷ ماه پیش
        آرشیو