عصر بازار

مابه‌التفاوت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن پرداخت می‌شود؟

عصر اعتبار- مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن ابلاغ شده که پرداخت مابه‌التفاوت آن با تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی در دست بررسی است.

مابه‌التفاوت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن پرداخت می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه تسهیلات ساخت 800 میلیون تومانی ساخت مسکن هم در قالب  طرح‌های حمایتی و هم خودمالکی است گفت:  مصوبه تسهیلات 800 میلیون تومانی ساخت مسکن  مانند سایر تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ اعطا نمی شود بلکه  اگر پروژه هنوز به مرحله فروش اقساطی نرسیده باشد هم متقاضی می تواند این وام را دریافت کند.

    وی افزود: این تسهیلات  تنها به متقاضیان پرداخت نمی شود بلکه به پروژه های خودمالکی و یا نهضت ملی مسکن اعطا می شود و دستگاه های مربوطه از جمله راه وشهرسازی، شهرهای جدید و یا بنیاد مسکن مسئول پیگیری دریافت این تسهیلات از بانک ها  هستند.

    جنتی اظهار کرد: در سال گذشته برای دریافت تسهیلات ساخت 500 میلیون تومانی بانک ها همکاری مناسبی نداشته اند و با توجه به مصوباتی که در شورای عالی مسکن مبنی اقدامات تشویقی و تنبیهی بانک ها وجود داشت برخی از بانک ها همکاری خود را تقویت کردند اما امیدواریم برای تسهیلات 800 میلیون تومانی این همکاری ها بیشتر شود.

    وی در خصوص اقساط این تسهیلات گفت: با توجه به مصوبه بانک مرکزی مبنی بر پلکانی شدن اقساط در دوسال ابتدایی 5میلیون و900 هزار تومان پرداخت می شود و پس از آن متناسب با نرخ تورم و پیشرفت پروژه میزان اقساط افزایش می یابد.

    وی افزود: پیش از این تسهیلات ساخت 500 میلیون تومان بوده که پرداخت مابه‌التفاوت  تسهیلات 800 میلیون تومانی در دست بررسی است که امیدواریم اجرایی شود.

    پورسعید خلیلی