عصر بازار

مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک:

مهمترین استراتژی برای امنیت اقتصادی تربیت نیروی انسانی است

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: داشتن استراتژی آن هم در حوزه امنیت مالی و اقتصادی برای هر مجموعه و بنگاهی دارای اهمیت است.

مهمترین استراتژی برای امنیت اقتصادی تربیت نیروی انسانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا؛ علیرضا ماهیار؛ مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک در همایش CASH گفت: زمانی که در مورد اقتصاد و مباحث مالی صحبت می‌کنیم به وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بازار سرمایه می‌پردازیم و زمانی که در مورد امنیت ملی صحبت می‌کنیم به وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی می‌می‌پردازیم؛ اما امنیت و اقتصاد به تنهایی مشکلی از جامعه حل نمی‌کنند.
    وی با تاکید بر اهمیت امنیت اقتصادی گفت: امنیت و اقتصاد با هم پیوند دارند و طبق صحبت‌های رئیس جمهور برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی نیازمند سرمایه گذاری هستیم، حال این سرمایه گذاری در کشور وجود دارد یا باید از خارج جذب کشور شود؟ در این شرایط از نظر ابعاد اقتصادی این امر می‌تواند منشأ خوبی برای رشد باشد؛ اما موضوع امنیت نیز در اینجا اهمیت پیدا می‌کند.
    ماهیار بیان کرد: داشتن استراتژی آن هم در حوزه امنیت مالی و اقتصادی برای هر مجموعه و بنگاهی دارای اهمیت است، در حوزه اکوسیستم پرداخت کشور نیز داشتن یک استراتژی نه از جنس تدافعی و بازدارنده مهم است.

    وی افزود: زمانی که راجع به هزاران میلیارد تومان گردش مالی در یک فضایی صحبت می‌کنیم، داشتن استراتژی و برنامه برای بهتر کردن وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب دارای اهمیت است. در بسیاری از کشور‌ها استراتژی امنیت ملی به استراتژی اقتصادی گره خورده است.
    مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک اظهار کرد: در سال‌های گذشته با مشکلات امنیت در شبکه‌های مختلف مواجه بوده ایم، بنابراین باید برنامه‌ای برای این موضوع داشته باشیم تا با این مشکلات مواجه نشویم، اما مهم‌تر از استراتژی خوب وجود نیروی خوب است.
    وی با اشاره به این موضوع که مهمترین استراتژی برای امنیت اقتصادی تربیت نیروی انسانی است، گفت: پلتفرم‌هایی از جنس آکادینو و مجموعه‌هایی از این قبیل می‌توانند در جذب نیروی انسانی متخصص برای حوزه امنیت اقتصادی نقش آفرینی کنند.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۱۰ ماه پیش
        آرشیو