عصر بازار

استقبال بریکس از تجارب ایران در بخش مالیات

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تجارب ایران را در نشست رؤسای سازمان‌های مالیاتی گروه بریکس به اشتراک گذاشتیم که با استقبال این کشورها همراه شد.

استقبال بریکس از تجارب ایران در بخش مالیات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا سید محمدهادی سبحانیان در مسکو با بیان اینکه نشست رؤسای سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو گروه بریکس با هدف تبادل نظر و به اشتراک‌گذاری تجربیات برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه ایران در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های خوبی در بخش مالیاتی داشته است، هیأت کشورمان در این نشست، حضور فعالی داشت.

    وی ادامه داد: جزوات ارائه شده درباره تجارب مالیاتی ایران مورد توجه کشورهای عضو بریکس قرار گرفت.
    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مؤدی مداری و تکریم مؤدیان برای تسهیل تکالیف آنها و هوشمندسازی نظام مالیاتی در همه کشورهای عضو بریکس پیگیری می‌شود، اظهار داشت: تجارب خوبی که در سال‌های اخیر به دست آورده‌ایم در این اجلاس تبیین شد و مورد استقبال قرار گرفت.
    وی یادآور شد: به طور مشخص در ایران در حوزه مؤدی مداری، تجربه ممتازی را داشته باشیم و این امکان را برای مؤدی مالیاتی خُرد و اصناف و مشاغل فراهم کنیم که بتوانند محل مصرف مالیاتی خود را انتخاب کنند؛ کشورهای عضو بریکس از این تجربه استقبال کردند.
    سبحانیان گفت: همچنین تجربه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را با رؤسای سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو بریکس به اشتراک گذاشتیم و همچنین صدور فاکتورهای الکترونیکی که با سرعت خوبی در کشور ما به پیش می‌رود.
    وی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه کشورهای عضو بریکس به دنبال اجرای چنین طرحی هستند، لازم است که با تبادل نظر و اشتراک‌گذاری تجارب بتوانیم کم‌هزینه‌ترین و پرمنفعت‌ترین روش ها را برای اجرای موفقیت‌آمیز این قانون انتخاب کنیم.
    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی برای همکاری کشورهای عضو گروه بریکس وجود دارد که در نشست مسکو درباره آنها بحث و بررسی شد.
    وی بیان کرد: رؤسای سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو بریکس در این نشست ابراز تمایل کردند که جلسات آنها به صورت مستمر برگزار شود و با تبادل دانش و تجربه نظام مالیاتی کشورها، تحولات این عرصه با سرعت بیشتری در کشورهای عضو دنبال شود.
    سبحانیان در ادامه از انجام دیدارهای دوجانبه با همتایان خود از کشور روسیه و دیگر مقامات شرکت‌کننده خبر داد.

    پورسعید خلیلی