عصر بازار

طلای جهانی همراه دلار به خواب رفت

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه (۲ اکتبر) ثابت بود، زیرا دلار آمریکا ثابت ماند و فعالان بازار منتظر اطلاعات آتی ایالات‌متحده برای بینش در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره در اواخر سال جاری بودند.

طلای جهانی همراه دلار به خواب رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قیمت جهانی طلا با 0.2 درصد کاهش به 2658 دلار و هفت سنت در هر اونس رسید. البته پیش از این به بالاترین سطح 2685 دلار و 42 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.4 درصد کاهش به 2679 دلار و 10 سنت رسید.

    دلار آمریکا به شدیدترین رشد خود در یک هفته گذشته رسید. دلار قوی‌تر، شمش با قیمت دلار را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می کند. داده‌ها نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده پس از دو ماه کاهش در ماه اگوست به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت. با این حال، استخدام ضعیف باقی ماند و نشان دهنده کندی بازار کار است که ممکن است فدرال رزرو را به کاهش مجدد نرخ بهره در ماه نوامبر سوق دهد.

    در حال حاضر، معامله گران 63 درصد احتمال کاهش 25 واحدی در ماه نوامبر و 37 درصد احتمال کاهش 25 واحدی را می‌بینند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد، طلا نیز به عنوان یک دارایی مطمئن در زمان آشفتگی‌های اقتصادی و سیاسی تلقی می‌شود. بازارها نسبت به داده‌های اشتغال و اظهارات چندین مقام فدرال رزرو محتاط خواهند بود که ممکن است نکاتی در مورد چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

    اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه 0.33 درصد افزایش یافت و به 874.82 تن رسید. در همین حال، فعالان صنعت و تحلیلگران گفتند که تقاضای فیزیکی طلا با ادامه افزایش قیمت‌ها، در سراسر بازارهای کلیدی کاهش یافته است و برخی از مصرف کنندگان خرده فروشی ترجیح می‌دهند دارایی‌های خود را بفروشند و سود خود را ثبت کنند.

    رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.3 درصد کاهش به 31.31 دلار رسید، پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 989 دلار و 49 سنت رسید و پالادیوم 0.61 درصد افزایش یافت و به 1000 دلار و 75 سنت رسید.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۱۰ ماه پیش
        آرشیو