عصر بازار

توطئه دلالان برای افزایش مصنوعی نرخ ارز/ مردم فریب نرخ‌سازی‌ها را نخورند

عصر اعتبار- نماینده مجلس گفت: افزایش نرخ ارز محصول نوسان آفرینی در بازار‌های سوداگرانه است و مردم نباید فریب نرخ‌سازی‌ها را نخورند.

توطئه دلالان برای افزایش مصنوعی نرخ ارز/ مردم فریب نرخ‌سازی‌ها را نخورند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سید جواد حسینی کیا؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبات ارزی و اقتصادی کشور، نوسانات نرخ ارز را مقطعی خواند و در این باره گفت: در شرایطی هستیم که ایران ماه‌هاست عضو پیمان‌های رسمی منطقه‌ای شده است و تجارت و توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های منطقه و دوست، سیاست‌گذاری‌های ارزی و پولی بانک مرکزی را با ثبات خوبی همراه کرده است.
    وی در این باره افزود: افزایش نرخ ارز محصول نوسان آفرینی‌های عوامل دخیل دربازار‌های سوداگرانه است و مردم برای جلوگیری از تحمیل تقاضا‌های سوداگرانه به بازار باید با بانک مرکزی همکاری لازم را داشته باشند و فریب نرخ سازی‌های بی دلیل را نخورند.
    نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه دولت در سال‌های اخیر تجارت خارجی کشور را محدود به دلار و یورو نکرده است بلکه با انعقاد قرارداد‌ها و پیمان‌های ارزی دو و چند جانبه، بخشی از تجارت خارجی ایران با ارز‌های ملی کشور‌های دوست و همسایه انجام می‌شود، بنابراین فشار جدیدی متوجه بازار ارز نشده و در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

    حسینی کیا گفت: در صورتی که دولت چهاردهم بتواند کار کردن با ارز‌های متعدد را همچنان اجرا کند، یعنی با کشور‌های مختلف اعم از اوراسیا کار کند وضعیت ارزی با ثباتی خواهیم داشت.
    وی تصریح کرد: شاخص‌های اقتصادی در طول ماه‌های اخیر دستخوش تغییراتی نشده که نوسانات نرخ ارز در پی داشته باشد، بلکه اخبار مرتبط با مسائل سیاسی و نظامی، سوداگران را وارد بازی جدید بالا بردن نرخ ارز می کند تا مردم را نگران بالا رفتن نرخ ارز و نرخ تورم کنند.

    این نماینده مجلس افزود: بانک مرکزی در موضوع کنترل و ثبات نرخ تورم عملکرد قابل قبولی داشته و به صورت ویژه نقدینگی را کنترل و مدیریت کرد، بنابراین توطئه‌های دلالان مبنی بر بالا بردن تصنعی نرخ ارز و افزایش انتظارات تورمی را خنثی کرده است.
    وی در پایان اظهار داشت: بخشی از ثبات بازار ارز محصول همراه نشدن مردم با سوداگران است، بالا رفتن نرخ ارز در حالی که مولفه‌های اقتصادی باثبات است باید این پیام را به مردم بدهد که نرخ‌ها دستکاری شده و واقعی نیست، لذا دامن زدن به خواسته سوداگران به زیان اقتصاد ودر نهایت مردم تمام می‌شود.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۱۰ ماه پیش
        آرشیو