عصر بازار

سهم ۴۸ درصدی پتروشیمی‌ها از پرتفوی صندوق بازنشستگی کشوری

عصر اعتبار- گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد ۴۸ درصد پرتفوی صندوق بازنشستگی کشوری در اختیار صنعت محصولات شیمیایی است و فلزات اساسی با ۱۱ درصد، مواد غذایی و فرآورده‌های نفتی هر کدام با ۸ درصد از صنایع دیگر این صندوق هستند.

سهم ۴۸ درصدی پتروشیمی‌ها از پرتفوی صندوق بازنشستگی کشوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «بررسی عملکرد سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی کشوری» نشان می‌دهد؛ 48 درصد پرتفوی صندوق بازنشستگی کشوری و بالاترین آن را محصولات شیمیایی و کمتر از یک درصد آن را سرمایه‌گذاری‌ها تشکیل می‌دهد.

    پس از صنعت «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی، مواد غذایی و فرآورده‌های نفتی» از جمله صنایعی هستند که سهم قابل توجهی را از پرتفوی صندوق بازنشستگی به خود اختصاص داده اند.

    بر این اساس، «فلزات اساسی» با 11 درصد، «مواد غذایی» و «فرآورده‌های نفتی» هر کدام با 8 درصد از جمله صنایعی هستند که سهم قابل توجهی در پرتفوی این صندوق به خود اختصاص داده‌اند.

    گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس گویای این است که صنایعی چون «حمل و نقل و انبارداری» با 6 درصد و «استخراج کانی‌های فلزی» با 5 درصد سهم کمتری از پرتفوی صندوق را از آن خود کرده‌اند.

    پورسعید خلیلی