عصر بازار

ارزآوری سالیانه ۲ میلیارد دلاری صادرات قیر

عصر اعتبار- رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ظرفیت صادرات سه میلیون تن قیر به کشورهای دیگر وجود دارد که می‌تواند بین یک تا ۲ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد.

ارزآوری سالیانه ۲ میلیارد دلاری صادرات قیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمدمهدی حیدری» امروز (سه شنبه) در نشست خبری شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات افزود: در حال حاضر 5.5 میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود که از این میزان حدود 2.5 میلیون تن به مصرف داخلی می‌رسد؛ بنابراین سه میلیون تن مازاد بر نیاز داخلی داریم که صادر می‌شود.

    رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی اظهار داشت: این میزان قیر به کشورهای آفریقایی، حاشیه خلیج فارس و چین صادر می‌شود.

    وی تصریح کرد: تلاش داریم با کاهش مصرف قیر در محصول آسفالت، میزان صادرات را افزایش دهیم.

    حیدری گفت: 300 هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که در نگهداری آنها با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم و به همین دلیل در نظر داریم از توان شرکت‌های دانش بنیان در حفظ و نگهداری جاده ها استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه کیفیت قیر و آسفالت به کار گرفته شده در جاده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: اعتبارات ما در این بخش محدود است، بر این اساس نامه بهینه سازی هزینه‌ها در حوزه احداث و نگهداری جاده‌ها را باید جدی گرفت.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه کیفی‌سازی قیر در دستور کار قرار دارد، گفت: اکنون برای افزایش طول عمر قیر و آسفالت در آزادراه‌ها با بخش خصوصی توافقاتی انجام شده است تا عمر این محصول به 15 تا 20 سال برسد؛ این در حالی است که اکنون طول عمر قیر مصرف شده در آزادراه‌ها حدود پنج تا 6 سال است.

    به گزارش ایرنا، همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات، هشتم تا دهم آبان ماه با حضور کارفرمایان و پیمانکاران در این صنعت در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

    از جمله محورهای این همایش، قیر و فرآورده‌های قیری، مخلوط‌های آسفالتی، مدیریت روسازی و روش‌های نگهداری و بهسازی، توسعه پایدار در صنعت قیر و آسفالت (بازیافت آسفالت)، تحلیل و طراحی روسازی، تثبیت لایه‌ها و روسازی‌های مرکب، آزمایش‌های غیر مخرب روسازی است.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۱۰ ماه پیش
        آرشیو