عصر بازار

رئیس سازمان مالیاتی:مردم باید بدانند مالیات کجا هزینه می‌شود

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: باید سطح تمکین مردم را برای پرداخت مالیات افزایش دهیم و به مردم پاسخ دهیم که مالیات در کجا هزینه می‌شود؛ ما امسال این امکان را فراهم کردیم که مردم بتوانند انتخاب کنند مالیاتشان در کجا هزینه شود.

رئیس سازمان مالیاتی:مردم باید بدانند مالیات کجا هزینه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید محمد مهدی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در دومین همایش ملی امنیت اقتصادی اظهار کرد: جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم می‌کنم و از تمام افرادی که برای حفظ امنیت کشور تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

    وی افزود: اگر از امنیت به عنوان شرط لازم برای حفظ ثبات یاد می‌کنیم باید تامین مالی امنیت را هم مد نظر داشته باشیم.

    رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: سالهای سال بود که رهبری تاکید می کرد باید وابستگی ما به منابع نفتی کاهش پیدا کند .

    سبحانیان با بیان اینکه مردم سوال می‌کنند چرا باید مالیات بدهیم وقتی نفت داریم؟ گفت: تورم یکی از مسائل اصلی کشور است و سالهاست که کشور درگیر آن است، دلیلش هم این است که به نفت وابسته هستیم و بودجه به نفت وابسته است.

    وی ادامه داد: در ایران 45 درصد از هزینه های کشور از مالیات تامین می شود اما در برخی از کشورها تمامی هزینه های کشور از مالیات تامین می شود و به درآمد نفتی تکیه نمی‌کنند.

    رئیس سازمان مالیاتی کشور تصریح کرد: البته در یکی دو سال گذشته 52 الی 53 درصد درآمدهای کشور از مالیات تامین شده است.

    سبحانیان گفت: باید سطح تمکین مردم را برای پرداخت مالیات افزایش دهیم و به مردم پاسخ دهیم که مالیات در کجا هزینه می‌شود؛ ما امسال این امکان را فراهم کردیم که مردم بتوانند انتخاب کنند مالیاتشان در کجا هزینه شود، به عنوان مثال برای پروژه های عمرانی هزینه شود یا شهرسازی.

    وی گفت: در سال گذشته 350 الی 400 هزار نفر از مردم و کسبه و بازاریان در  این طرح شرکت کردند و خودشان انتخاب کردند که مالیاتشان در کجا هزینه شود.

    رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: ما معتقدیم فعالین اقتصادی نباید وقتشان بین ادارات مالیاتی تلف شود و باید بدون هدر دادن وقت تکالیف مالیاتی خودشان را انجام دهند.

    سبحانیان با بیان اینکه سقف استفاده از ماده 100 را بالا برده ایم بیان کرد: تبصره ماده 100 فرار مالیاتی نیست و کاسب بدون معطلی می تواند تکلیف مالیاتی خود را ادا کند.

    وی ادامه داد: امسال تعداد اظهارنامه مالیاتی حدود 300 هزار نفر کاهش پیدا کرده و تبصره ماده 100 حدود یک میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

    رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه باید مسائل و‌ مشکلات فعالان اقتصادی و کسبه را در محل کسب و کارشان شنید نه در ادارات، گفت: مالیات باید تبدیل به یک قاعده شود و افراد رتبه بندی شوند؛ یعنی کسی که مالیات پرداخت نمی کند نتواند ارز ترجیحی و وام بگیرد و فردی که مالیات خود را پرداخت می کند بتواند این امتیازها را دریافت کند.

    پورسعید خلیلی