عصر بازار

محدودیت صادرات به پنج کشور تهدیدی برای تجارت کشور است

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز صادرات به تنها پنج کشور همسایه کوچک برای تجارت ما تهدید بزرگی است و دولت محترم باید زمینه حضور بخش خصوصی را در بازارهای جهانی فراهم آورد.

محدودیت صادرات به پنج کشور تهدیدی برای تجارت کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، صمد حسن زاده، رییس اتاق بازرگانی ایران در دومین همایش ملی امنیت اقتصادی گفت: کشور ما چندین سال است به دلیل سیاست های کشورهای غربی شرایط سختی دارد و فعالان اقتصادی شرایط مناسبی برای فعالیت ندارند و نبود ارتباطات بانکی و روابط جهانی کار را برای ما سختی رو به رو کرده است.

    وی افزود: امروز این کشورها عزم بر تهدید آرامش ما کرده اند و تلاش می کنند تولید و اشتغال ما را با آشفتگی رو به رو کنند غافل از اینکه این مردم سلحشور همواره شایستگی خود را به جهان نشان داده اند و کشورهای غربی از فرصت ها و زیرساخت های کشور نگران هستند.

    حسن زاده تصریح کرد: دنیا می داند ملت ما با یک برنامه ریزی اساسی و حمایت منطقی از طرف حاکمیت و مسئولان با همین فناوری قدیمی که دارند می توانند بزرگ ترین کارهای دنیا را انجام دهند.

    وی خاطرنشان کرد: تمام مسئولان نظام باید با ایجاد وفاق ملی که جز آرمان‌های ریاست جمهوری است دست به دست هم دهند و کشور را به اوج شکوفایی برسانند.

    حسن زاده اظهار کرد: امروز نیاز به برنامه ریزی اقتصادی داریم تا حضور خود را در پروژه های شرکت های خارجی به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی ارتقا دهیم.

    وی تاکید کرد: امروز صادرات با تنها پنج کشور همسایه کوچک برای تجارت ما تهدید بزرگی است و دولت محترم باید زمینه حضور بخش خصوصی را در بازارهای جهانی فراهم آورد. ما می توانیم با تعامل و کنار هم بودن و اعتقاد به آرمان های ملی بزرگ ترین موفقیت ها را برای کشور رقم زنیم.

    رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: پلیس امنیت اقتصادی نباید اجازه دهد عده ای از این شرایط بحرانی برای منافع شخصی استفاده کنند.

    پورسعید خلیلی