عصر بازار

آغاز پذیره نویسی بانک رایان در نیمه اول سال ۹۰

اعتبار- معاون مالی و اقتصادی گروه سایپا با اعلام ارایه عملکرد ۹ ماهه به سازمان بورس از شروع پذیره نویسی بانک رایان در نیمه اول سال ۹۰ خبر داد.

آغاز پذیره نویسی بانک رایان در نیمه اول سال ۹۰
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۷:۱۶
    \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از فارس،حسن امیری در رابطه با آخرین برنامه تاسیس و راه اندازی بانک رایان که از اهداف گروه سایپا به شمار می رود، اظهار داشت: این هدف در حال نهایی شدن بوده و بعد از اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی با ترکیب 60 درصدی موسسین، حدود 40 درصد از سهام آن در نیمه اول سال 90 پذیره نویسی می شود.

    \r\n

    وی ادامه داد: این در حالی است که امکان دارد آورده و تعهد موسسین از60درصد بیشتر باشد که باید نهایی شود. دراین صورت درصد کمتری از سهام بانک رایان برای پذیره نویسی عمومی اختصاص خواهد یافت.موسسین این بانک هم شامل گروه سایپا و شرکت نیوان ابتکار به عنوان سرمایه گذاران اصلی و ‌نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش سایپا، شرکت های قطعه ساز و اشخاص و موسسات و شرکت های سرمایه گذاری است.

    \r\n

    امیری در پاسخبه این که آیا این بانک با سرمایه 200 میلیارد تومانی شروع بکار خواهد کرد یا طبق ضوابط بانک مرکزی باید با سرمایه 400 میلیارد تومانی تاسیس شود پاسخ داد: مجوزی که قبلا " برای تاسیس این بانک از بانک مرکزی اخذ شده با سرمایه 200 میلیارد تومانی است،اما چنانچه بانک مرکزی به سرمایه 400 میلیارد تومانی بانک تاکید داشته باشد ،‌ موسسین بانک رایان این آمادگی را دارند که مبلغ تعهد شده لازم و حتی بیشتر را تامین کنند.

    \r\n

    این مقام مسئول با بیان اینکه تاسیس این بانک ارتباطی با شرکت بورسی رایان سایپا ندارد، در خصوص حوزه فعالیت و این نکته که آیا با تاسیس بانک رایان ،‌گروه سایپا منابع مالی خود را از دیگر بانک ها به سمت بانک خود هدایت خواهد کرد یا خیر توضیح داد: حوزه فعالیت بانک رایان به دلیل رعایت ریسک سرمایه گذاری فقط محدود به صنعت خودرو نخواهد بود و شامل همه حوزه های مالی و تجاری است.

    \r\n

    امیری افزود: با شروع بکار این بانک منابع مالی سرمایه گذاری شده در دیگر بانک ها خارج نخواهند شد چرا که نگاه ما این است که با توجه به برخورداری از زیر ساخت های مطلوب گروه سایپا و فرآیند مناسب افزایش محصولات و سرمایه،‌ در هربانک جدیدی منابع جدیدی را تزریق کنیم.

    \r\n

    وی در خاتمه به ارایه عملکرد 9 ماهه گروه سایپا اشاره کرد و گفت: این گزارش در حالی نهایی شدن است و ظرف مهلت قانونی تعیین شده یعنی تا پایان دی ماه به سازمان بورس ارایه می شود.

    \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
    پورسعید خلیلی