عصر بازار

معاون سازمان خصوصی سازی خبر داد:

واگذاری تدریجی پست بانک و احتمال عرضه بلوکی سهام بیمه دانا

اعتبار- معاون سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه واگذاری بقیه سهام پست بانک به صورت تدریجی با توجه به وضعیت بازار صورت خواهد گرفت، گفت: در صورت وجود مشتری بقیه سهام بیمه دانا بلوکی عرضه می شود.

واگذاری تدریجی پست بانک و احتمال عرضه بلوکی سهام بیمه دانا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۳:۲۰:۱۶
    \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از مهر، سیدمهدی عقدائی در مورد واگذاری بقیه سهام پست بانک با توجه به وجود متقاضیان گفت: تاکنون 8 درصد از سهام پست بانک در بورس عرضه شده است، واگذاری بقیه سهام پست بانک نیز بر اساس تقاضا و وضعیت بازار صورت می گیرد.

    \r\n

    معاون سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه فعلا تصمیم گیری خاصی برای عرضه بقیه سهام پست بانک صورت نگرفته است، تصریح کرد: با این وجود سازمان خصوصی سازی برای عرضه تدریجی سهام این شرکت به میزان 7 درصد دیگر اجازه دارد.

    \r\n

    وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی به منظور عرضه سهام شرکت ها از جمله پست بانک وضعیت بازار را می سنجد، تصریح کرد: برای عرضه تدریجی پست بانک سازمان خصوصی سازی دارای اختیار است.

    \r\n

    عقدائی عنوان کرد: سازمان خصوصی سازی پس از اینکه وضعیت بازار را سنجید و نسبت به آمادگی برای عرضه سهام پست بانک اطمینان حاصل کرد، نسبت به واگذاری بقیه سهام آن به صورت تدریجی اقدام خواهد کرد.

    \r\n

    معاون سازمان خصوصی سازی در خصوص مشکلات مربوط به پست بانک و عدم موافقت مدیرعامل این شرکت نسبت به واگذاری سهام پست بانک تاکید کرد: مشکلات مربوطه در مجلس حل می شود.

    \r\n

    وی در مورد حبابی بودن قیمت سهام پست بانک عنوان کرد: اگر قیمت سهام این شرکت حبابی باشد، مطمئنا افراد سهام این شرکت را در بازار خریداری نخواهند کرد.

    \r\n

    وی در مورد عرضه بقیه سهام بیمه دانا گفت: هم اکنون بازار کشش عرضه بقیه سهام بیمه دانا را ندارد، این در حالی است که سازمان خصوصی سازی آمادگی عرضه سهام این شرکت را دارد.

    \r\n

    به گفته عقدائی 30 درصد از سهام بیمه دانا برای واگذاری در بورس باقیمانده است، بنابراین اگر تقاضایی در بازار برای عرضه سهام این شرکت باشد، سهام آن عرضه خواهد شد، درغیر این صورت سعی خواهیم کرد که سال آینده در صورت وجود مشتری سهام بیمه دانا به صورت بلوکی عرضه شود.
    \r\n

    \r\n\r\n\r\n\r\n
    پورسعید خلیلی